Asus Transformer Pad TF300|Mobiltelefoner & Surfplattor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Asus Transformer Pad TF300
Stormense
Borås
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 103
sp_UserOfflineSmall Offline
1
September 9, 2012 - 1:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Uppdaterat - 2012/09/19
Köpte en Samsung Pad Transformer och är lite förvånad hur smidig den är. Okej, jag hatar Glaere-skärmar men väldigt snygg panel ändå om man inte sitter med ett fönster i ryggen eller utomhus när solen skiner. Nu är det mulet och fungerar bra att sitta ute och skriva detta. Enormt skönt att ha ett rätt hyggligt tangentbord. Hade även musen inkopplad men pekplattan och att använda skärmen funkar lika bra. Just att ha en liten Netbook med pekskärm är användbart. TF300 är otroligt lätt. Lägger därför nästan tangentbordet på magen. När jag surfar tar jag tag i skärmens kanter och använder fingret till att navigera. Samma vid skrollning. Det som är skönast är ju att all elektronik sitter i skärmen. Det gör att det aldrig blir varmt i knät. Vore praktiskt om kommande Ultrabook anamade systemet.

Tar man bort tangentbordet har man en ren surfplatta. Som surplata känns den och ser billigare ut än min iPad. Men mycket lättare att hålla på grund av mindre vikt. Men ändå, iPad och kvalite´ går ju inte komma ifrån. Dock tycker jag skärmen på TF300 är lättare att läsa text på än gamla iPad 2. Fråga mig inte varför. Okej, det jag vill komma till är att TF300 känns och ser ut som en billig leksak när den är endast en platta. Saknar också Apples 4:3 format när jag läser. Mycket lättare att nå över hela skärmen när man ligger ner och håller fast plattan med bägge händerna. Men å andra sidan är TF300 en lättviktare som man orkar hålla med en hand, långa stunder, även i landskapsläge.

Fördelen med Android VS IOS om man inte har andra prylar från Apple har det skrivits mycket om. Det får vara bra med det. I mitt fall, i alla fall, + för Android.

När man använder TF300 luras man ofta att man sitter vid en riktig bärbar dator. Men snart blir man varse om att högerklick med mus och tangentbordkommandon inte funkar. Vanesak men i böjan irriterande. Man nästan skriker efter en liknande pryl med Windows 8. Tycker ändå att Android Jelly Bean fungerar förvånadsvärt bra på både surplatta och bärbar med tangentbord och mus. Inte Windows 8 klass men funktionsduglig.

Nöjd med mitt köp och håller just nu på att svara på alla som ringer om min annons på Ipad 2.

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1283070
September 9, 2012 - 3:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Du kanske skall hålla koll då det senare i år kommer väldigt trevliga saker. Samsungs Ative PC Pro är en av de mest intressanta. Fullgod laptop fast i samma form som Asus Transformer serie. Du kan hitta en hel saker som kommer om du läser artiklarna kopplade till IFA2012 på framsidan.
Väldigt sugen på platta själv, men är ute efter något mer högupplöst då det gör text och bilder klarare. Särskilt som jag skall läsa Manga på den personligen.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Stormense
Borås
Medlem
1283086
September 10, 2012 - 3:46 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo, jag såg det men vänta, vänta, vänta och vänta 🙂

Helt klart tillgodoser denna platta mina behov. Har en gammal Netbook och gillar det lilla formatet. Nu kan jag navigera med hjälp av skärmen så är enormt nöjd. Fasst visst, en framtida Ultrabook med 13 tums peksärm skulle inte sitta illa.

Stormense
Borås
Medlem
1283841
October 4, 2012 - 6:35 pm
sp_Permalink sp_Print

Oj, Asus har nu talat om för mig att plattan bara stödjer stereo över HDMI. Jag som även tänkte ha den som HTPC inkopplad till ljudanläggningen över HDMI. Tji fick jag.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 634
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL