June 27, 2007
February 5, 2008
Andreas G;1280974 wrote: Jag är personligen ganska såld på Sony Tablet S eftersom den har IR och är PlayStation-certifierad, men om det inte spelar någon roll finns det billigare.
Galaxy 2 Tab finns för ungefär samma pengar.
Vill du ha 3G eller bara Wi-Fi?
Spelar ingen roll. Helst med 3g men det är av mindre betydelse.
För den som är ute efter en budgetplatta är ju Nexus 7 svårslagen på pappret. Det enda som i min mening verkligen kan bli ett problem är lagringskapaciteten, men det är främst om man masskonsumerar film och TV-serier.
Jag har blivit väldigt kräsen när det gäller modem i surfplattan, har svårt att tänka mig en platta utan integrerat modem idag faktiskt. Men om man kollar på budgetmodeller får man stryka det direkt, det går ju som sagt ändå rätt bra att köra med telefonen som hotspot.
Tekniknörd som gillar att träna.
August 15, 2012
Hej Botheko,
Det finns en uppsjö med plattor och självklart är smaken som baken. Dock finns generella råd till dig som nybörjare (?).
- Android anses vara det enklaste operativsystemet att lära sig (nu är Win 8 RT för plattor på G, det kan vara ett alternativ, men inte ett billigt sådant)
- Android är mest flexibelt (du kan hämta hem installera och lyssna på den musik du vill, det kan du inte med iPad)
- Android anses idag vara det snabbaste operativsystemet.
Plattorna från Samsung, Asus, Acer mfl har sålts i volym och populära Androidplattor tillsammans med överpriser från Apple har gjort att tillverkarna har kunnat hålla uppe priserna utan att kunder har reagerat. Det finns andra alternativ...!
Plattor som importeras av mindre distributörer och med mindre antal led kostar mindre, men du får självklart samma garantier mm. Kvaliteten håller samma nivå (ibland är det samma tillverkare i Kina, men med ett annat namn/varumärke). Exempel på kvalitetsplattor är Ainol, men framförallt bör du titta på bra och riktigt prisvärda plattor från Aoson och SmartQ.
Produkter från Aoson och SmartQ som motsvarar prestanda och kvalitet i produkter från mer kända varumärken kostar 20-30% mindre - det blir tusenlappar vid köp a prestandamodeller. Ta en kik på Aoson M11 eller SmartQ T30. T30 har exempelvis 2 Gb RAM och marknadens senaste chipset från Texas Instruments med grym prestanda och grafik.
Hoppas du fått lite mer kött på benen inför ett eventuellt köp.
/Snugge
1 Guest(s)