May 7, 2013
Jag skriver för tillfället min examensuppsats vid Linköpings universitet. Skriver inom ämnet digitala tidskrifter och jag gör i samband med det en enkätundersökning om svenskars användarvanor vid konsumtionen av digitala magasin på surfplattor.
Jag skulle bli jätteglad om ni ville hjälpa mig genom att svara på den här enkäten.
Det är 18 frågor med olika svarsalternativ, tar ungefär 3-5 minuter att besvara.
Tack på förhand!
/ Sara
March 10, 2003
Skaffade mest min surfplatta för att läsa Manga på. Samt att jag nu då och då, läser lite fria tidningar och publikationer. Är mer avkopplat att läsa på plattan än på datorskärmen. Samt att jag föredrar tidningar som är anpassade för gränsnittet, jämfört med PDF filer som är lite väl statiska. Kanske därför jag också föredrar vanliga tidningar då det går snabbare att hoppa mellan sidor.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
March 10, 2003
Hon syftar på alla typer av tidningar som inte räknas som dagstidning. T.ex. PC för alla, Bilsport, Hemmabio eller liknande. Många förlag har idag börjat göra digitala versioner. Dock inte alltid med så lyckade resultat.
Det är en oundviklig utveckling, när tidningsbranchen inte är lika het längre. Alla har tillgång till att läsa internet eller digitala utgåvor i mobiler och plattor. Vilket påverkar försäljningen av lösnummer. Har märkt detta själv då
utbudet av tidningar i de lokala butikerna minskat rejält i mängd de senaste åren.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”
July 30, 2010
Ctrl;1289277 wrote: Hon syftar på alla typer av tidningar som inte räknas som dagstidning. T.ex. PC för alla, Bilsport, Hemmabio eller liknande. Många förlag har idag börjat göra digitala versioner. Dock inte alltid med så lyckade resultat.
Det är en oundviklig utveckling, när tidningsbranchen inte är lika het längre. Alla har tillgång till att läsa internet eller digitala utgåvor i mobiler och plattor. Vilket påverkar försäljningen av lösnummer. Har märkt detta själv då
utbudet av tidningar i de lokala butikerna minskat rejält i mängd de senaste åren.
Ok, var det såna tidningar hon menade. Då borde den vara betydligt billigare också då tidningen inte behöver tryckas på papper?
1 Guest(s)