En enkätundersökning om digitala magasin på surfplattor. Examensarbete, Liu.|Mobiltelefoner & Surfplattor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
En enkätundersökning om digitala magasin på surfplattor. Examensarbete, Liu.
Sara_3
Hi, nice to meet you!
Medlem
Forum Posts: 1
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 7, 2013 - 2:42 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag skriver för tillfället min examensuppsats vid Linköpings universitet. Skriver inom ämnet digitala tidskrifter och jag gör i samband med det en enkätundersökning om svenskars användarvanor vid konsumtionen av digitala magasin på surfplattor.

Jag skulle bli jätteglad om ni ville hjälpa mig genom att svara på den här enkäten.
Det är 18 frågor med olika svarsalternativ, tar ungefär 3-5 minuter att besvara.

Tack på förhand!

/ Sara

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1289109
May 7, 2013 - 3:14 pm
sp_Permalink sp_Print

Skaffade mest min surfplatta för att läsa Manga på. Samt att jag nu då och då, läser lite fria tidningar och publikationer. Är mer avkopplat att läsa på plattan än på datorskärmen. Samt att jag föredrar tidningar som är anpassade för gränsnittet, jämfört med PDF filer som är lite väl statiska. Kanske därför jag också föredrar vanliga tidningar då det går snabbare att hoppa mellan sidor.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Gustav Gager
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1492
1289112
May 7, 2013 - 4:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart 🙂

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
1289115
May 7, 2013 - 6:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag fyllde i trots att jag inte har nån surfplatta eller läser magasin (vad är det för magasin hon snackar om? har ingen aning faktiskt)

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1289116
May 7, 2013 - 6:57 pm
sp_Permalink sp_Print

Hon syftar på alla typer av tidningar som inte räknas som dagstidning. T.ex. PC för alla, Bilsport, Hemmabio eller liknande. Många förlag har idag börjat göra digitala versioner. Dock inte alltid med så lyckade resultat.

Det är en oundviklig utveckling, när tidningsbranchen inte är lika het längre. Alla har tillgång till att läsa internet eller digitala utgåvor i mobiler och plattor. Vilket påverkar försäljningen av lösnummer. Har märkt detta själv då
utbudet av tidningar i de lokala butikerna minskat rejält i mängd de senaste åren.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Tord Nilsson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1216
1289128
May 8, 2013 - 9:33 am
sp_Permalink sp_Print

Ctrl;1289277 wrote: Hon syftar på alla typer av tidningar som inte räknas som dagstidning. T.ex. PC för alla, Bilsport, Hemmabio eller liknande. Många förlag har idag börjat göra digitala versioner. Dock inte alltid med så lyckade resultat.

Det är en oundviklig utveckling, när tidningsbranchen inte är lika het längre. Alla har tillgång till att läsa internet eller digitala utgåvor i mobiler och plattor. Vilket påverkar försäljningen av lösnummer. Har märkt detta själv då
utbudet av tidningar i de lokala butikerna minskat rejält i mängd de senaste åren.

Ok, var det såna tidningar hon menade. Då borde den vara betydligt billigare också då tidningen inte behöver tryckas på papper?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 274
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL