Galaxy S6, Edge, S6+ ...Nä, Samsungs riktiga flaggskepp kom aldrig hit - S6 Active|Mobiltelefoner & Surfplattor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Galaxy S6, Edge, S6+ ...Nä, Samsungs riktiga flaggskepp kom aldrig hit - S6 Active
S0urcerr0R
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
sp_UserOfflineSmall Offline
1
December 5, 2015 - 7:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Det har kommit många marknadsledande telefoner från Samsung ända sedan första Galaxy S (1) släpptes. Nu senast S6+ och S6 Edge+ för att inte tala om senaste Note modellen.

Hur som helst - En hyffsat ny modell (juni 2015) som dock klår alla nuvarande, iaf om man ser till helheten är det riktiga flaggskeppet Galaxy S6 Active.
Marknadsföringen för denna har dock uteblivit helt, och Samsung låtsas i princip om att den inte finns - och i Sverige finns den faktiskt inte alls.

Den verkar ha alla funktioner som Galaxy S6 har, men även ett betydligt större batteri (2550mAh vs 3500mAh), salt/vattentäthet och är allmänt motståndskraftig, samt så har den en extra knapp (om inte fler).
Vikten skiljer sej dock till dens nackdel 138 vs 150 gram (s6 vs s6 active).
Den har inbyggt batteri (vilket både innebär nackdelen att det är svårt att byta, men fördelen att man eventuellt kan rigga spårnings och spioneringsfunktioner som man kan aktivera vid stöld för att avslöja gärningsmannen innan batteriet tar slut)
Tyvärr anses S6 active vara ful av alla estetiska clowner som hellre vill se trendiga ut, än att välja den mer nördiga men vettigare telefonen (personligen tycker jag den har ett ganska tilltalande utseende dock - speciellt camo-grå, och limegrön).

Så istället för att marknadsföra denna mäktiga skapelse, så marknadsför man S6 Edge, och plus varianter som egentligen bara bjuder på försumbara mervärden jämfört mot vanliga basmodellen S6. I Sverige finns S6 Active inte alls, och i USA säljs den endast av operatören AT&T.
Kan tänka mej att många smartphone-intresserade inte änns hört talas om S6 Active.

Finns dock några få recensioner, ett exempel:

Specar:
Samsung Galaxy S6 active - Full phone specifications
Och bilder finns givetvis på google:
https://www.google.se/search?q.....gQ_AUIBigB

Vad tycker ni?
Är det rätt att bara lansera samma skit i dussintals utföranden med kanske några smått upphottade speccar, eller skulle S6 Active med vattentäthet och betydligt större batteri varit ett välkommet och kompletterande inslag i Samsungs Svenska produktutbud?

pastamaskin
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 2
2
January 30, 2016 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

Samsungs modeller har väl aldrig varit riktigt i topp.

Marquzz
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1433
3
January 30, 2016 - 1:19 pm
sp_Permalink sp_Print

Tycker också att Active-serien är riktigt intressant då jag både har mobilen med mig på sjön och fäster den på cykelstyret när jag cyklar i alla väder. Väntade också på ett släpp i Sverige som aldrig kom. Tycker också det är konstigt att Active aldrig kom, men de har väl gjort en marknadsanalys och Sverige är väl kanske ingen bra målgrupp. Jag köpte istället en Sony Z3 Compact.

pastamaskin;1298846 wrote: Samsungs modeller har väl aldrig varit riktigt i topp.

Troll

S0urcerr0R
Nu vet jag hur man gör inlägg!
Medlem
Forum Posts: 50
4
March 24, 2016 - 10:37 pm
sp_Permalink sp_Print

Marquzz said
Tycker också att Active-serien är riktigt intressant då jag både har mobilen med mig på sjön och fäster den på cykelstyret när jag cyklar i alla väder. Väntade också på ett släpp i Sverige som aldrig kom. Tycker också det är konstigt att Active aldrig kom, men de har väl gjort en marknadsanalys och Sverige är väl kanske ingen bra målgrupp.

Jepp, det plus det större batteriet som just Active modellen hade är en riktigt bra kombination. IR är också en riktigt bra funktion, som tyvärr saknas i Sonys mobiler, men i övrigt är ju Z3 compact riktigt trevlig.
Nya S7 är väl iofs också vattentät och har stort batteri så då återstår väl bara stöt-tåligheten och undervattenskontrollerna i S6 active.

samsmiths said
En massa goja

Du verkar sälja både det ena och det andra. Säljer du möjligtvis även ett fungerande spamfilter, eller står dom inte så högt på menyn?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 322
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL