ICS till Xperia S | Mobiltelefoner & Surfplattor | Forum

A A A

Please consider registering
Guest

Search

— Forum Scope —




— Match —





— Forum Options —





Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters

Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed
Topic Rating: 0 Topic Rating: 0 (0 röster) 
sp_TopicIcon
ICS till Xperia S
This topic is locked
Magellan
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 580
Member Since:
december 19, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1
mars 30, 2012 - 4:15 e m
sp_Permalink sp_Print
0

Någon som vet när man kan uppdatera Sony Xperia S till Ice Cream Sandwich?

Avatar
Svensken
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 412
Member Since:
oktober 14, 2010
sp_UserOfflineSmall Offline
1277791
mars 30, 2012 - 6:36 e m
sp_Permalink sp_Print
0

Här är lite färsk fakta.

”The first Sony devices to get ICS will be the Xperia Arc S, Xperia Neo V and Xperia Ray, starting mid-April. Next up it’s the Xperia Arc, Xperia Play, Xperia Neo, Xperia Mini, Xperia Mini Pro, Xperia Pro, Xperia Active and SE Live with Walkman, which will get ICS from ”the end of May/early June.”

If you’ve just bought a brand new Xperia S, though, you’ll be in for a much longer wait. Sony’s new European flagship isn’t expected to get ICS until late Q2. As we said in our review, the Xperia S is a phone which sorely needs that ICS update, and early adopters will no doubt be frustrated to find themselves at the back of the line”

Sony outlines Xperia ICS update plans – manual upgrade only, starting mid-April | Android Central

Ser ut som att Sony prioriterar de äldre enheterna först.

Avatar
Andreas Galistel
Medlem
Medlem
Forum Posts: 16287
Member Since:
november 27, 2003
sp_UserOfflineSmall Offline
1277845
april 1, 2012 - 8:39 f m
sp_Permalink sp_Print
0

Det handlar nog inte bara om prioritering utan att de hann påbörja arbetet på de andra mycket tidigare. Det har ju varit mycket storm kring Sony / SE senaste månaderna. Så för en gångs skull har jag lite förståelse för att deras saker drar ut på tiden lite, men det är ju givetvis inte bra i vilket fall som helst.

Avatar
Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
september 9, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1277847
april 1, 2012 - 9:57 f m
sp_Permalink sp_Print
0

Sony har ju alltid sagt Q2, så de har ju ganska exakta tre månader på sig att leverera för att upprätthålla det löftet 🙂 Jag satt med en Xperia S lite häromdagen, tyckte den var väldigt följsam i menyerna och fungerade bra trots Gingerbread.

Avatar
Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
Member Since:
december 24, 2000
sp_UserOfflineSmall Offline
1277979
april 4, 2012 - 12:01 e m
sp_Permalink sp_Print
0

Jag ska försöka rycka lite i Sony för att se vad de har att säga om saken annars är det sista vi hört de uppgifterna som Swedish Berserk refererar till. Som Jacob säger är det för övrigt en ganska bra användarupplevelse även med Gingerbread, även om vi givetvis gärna ser ICS så fort det bara går. 🙂

Avatar
Jacob Hugosson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 548
Member Since:
september 9, 2009
sp_UserOfflineSmall Offline
1281264
juli 10, 2012 - 10:58 e m
sp_Permalink sp_Print
0

Förnyade för en tid sedan mitt abonnemang och fick en Xperia S helt gratis (lillasyster fick min Galaxy S II bara för att jag är så otroligt snäll). Fick nu äntligen ICS-uppdateringen, men kan inte säga att jag märker mycket skillnad i operativsystemet ärligt talat. Ungefär exakt vad jag tyckte om Galaxy S II när den fick uppdateringen :p Lite tragiskt bara att Jelly Bean redan hunnit släppas, det är en uppdatering jag ser fram emot i alla fall!

Däremot är lyckan gjord nu när jag kan använda Google Chrome i mobilen igen, så mycket snabbare och mer responsivt än standardläsaren. Inte minst så hanterar Chrome flikar som en dröm.

This topic is locked
Forum Timezone: Europe/Stockholm

Most Users Ever Online: 694

Currently Online:
314 Guest(s)

Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)

Top Posters:

Andreas Galistel: 16287

Jonas Klar: 15897

ilg@dd: 10810

Nyhet: 10607

Mind: 10550

Ctrl: 10355

Gueno: 9881

Guest: 9344

Snorch: 8881

Callister: 8468

Newest Members:

AnthonyimamiHC AnthonyimamiHC

RebeccabipYJ RebeccabipYJ

HumanSert HumanSert

AshleyCeanyJN AshleyCeanyJN

RobertCapYX RobertCapYX

MichaelZonZR MichaelZonZR

Brandonvom

staletsatf staletsatf

BradleyJewZQ BradleyJewZQ

autogruxusKJ autogruxusKJ

Forum Stats:

Groups: 11

Forums: 59

Topics: 146630

Posts: 1300967

 

Member Stats:

Guest Posters: 2

Members: 78407

Moderators: 0

Admins: 11

Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL