August 4, 2007
Hej
Har en HTC Desire S som börjat krångla, den stänger av sig titt som tätt, knappt användbar längre. När jag sätter igång den igen kan den ibland visa fulladdat batteri, ibland tomt oavsett om jag nyss laddat eller inte. Min fråga är om jag ska köpa nytt batteri eller om det låter som att problemet är någon annan stans så att det kanske är meningslöst att köpa nytt batteri? Köpte telefonen begagnad men den har hittills fungerat utan problem. Är det såhär telefoner beter sig när batteriet är på väg att ge upp?
Tack för svar!
August 4, 2007
n0pax;1291560 wrote: Har du testat om telefonen uppför sig på samma sätt om laddaren är inkopplad? Har du kontrollerat så det inte är glapp i någon av kontakterna? etc.
Uppdaterat telefonen. Ominstallera mjukvaran.
Den beter sig inte såhär med laddaren inkopplad. Vad innebär det då?
Ska testa att ominstallera den.
February 9, 2012
Den funkar alltså ok med laddaren i...
Låter som att batteriet spökar. Batteriet ger helt enkelt inte tillräckligt hög spänning längre, så då kan det se fullladdat ut men ändå bete sej instabilt. Då spelar det ingen roll om batteriet är fullladdat.
Antingen det, eller så blir det glapp i kretskortet när du bär tfnen i byxfickan. Kan ju vara fuktskadat eller sprucket.
Jag skulle nog ändå chansat på nytt batteri, efter att ha utrett närmre om den bara stänger av sej i fickan eller om den beter sej lika illa liggandes på ett bord (utan inkopplad laddare)
1 Guest(s)