April 14, 2004
Jag skall hjälpa min farsa, han köpte en fin C905 o haft den 1 år ungefär o nu har högtalaren gått sönder han hör alltså inte mig men jag hör honom. Har köpt hem en sån där liten högtalare nu och tänkte byta den. Men hur börjar jag o vart finner jag den alltså vad skall jag demontera för att komma åt den. Vad jag ser så behövs inga lödningar eller nåt e ju 2 fjädrar liksom ben på den så antar att den skall klämmas fast bara. Kan du hjälpa mig med detta så vore kanon . Verkar vara vanligt att dessa går sönder. jag har kikat på youtube men hittar ingen bra film eller instruktioner tycker jag.
Tackar på förhand
Mvh lasse
September 6, 2009
på den här ser du ju rätt bra hur man gör. du behöver ju bara följa till då han plockar bort framhöljet. för det är ju i den som högtalaren sitter.
April 14, 2004
Punish;1282314 wrote: på den här ser du ju rätt bra hur man gör. du behöver ju bara följa till då han plockar bort framhöljet. för det är ju i den som högtalaren sitter.
Japp jag har testat, och när jag skulle sätta dit en ny som jag hade beställt så först o främst hade jag köpt den som ny del men den var begagnad o det syntes då den där tätningen var sliten runt högtalaren nåt gummi det var så torrt att det fattades. och sen var det inget filter för och för det tredje så passa den inte den var inte alls lika som originalet på nåt håll den var tagen från nån annan modell. Fan vilka luriingar det var rena bedrägeriet juh och det var O five mobil service i Sthlm. Aldrig handla hos dom igen som skickar begagnade delar 🙁
1 Guest(s)