Sony ericsson C905 byte av Earpiece|Mobiltelefoner & Surfplattor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Sony ericsson C905 byte av Earpiece
Fear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
sp_UserOfflineSmall Offline
1
August 5, 2012 - 11:07 am
sp_Permalink sp_Print

Jag skall hjälpa min farsa, han köpte en fin C905 o haft den 1 år ungefär o nu har högtalaren gått sönder han hör alltså inte mig men jag hör honom. Har köpt hem en sån där liten högtalare nu och tänkte byta den. Men hur börjar jag o vart finner jag den alltså vad skall jag demontera för att komma åt den. Vad jag ser så behövs inga lödningar eller nåt e ju 2 fjädrar liksom ben på den så antar att den skall klämmas fast bara. Kan du hjälpa mig med detta så vore kanon . Verkar vara vanligt att dessa går sönder. jag har kikat på youtube men hittar ingen bra film eller instruktioner tycker jag.
Tackar på förhand
Mvh lasse

Punish
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
1282186
August 5, 2012 - 7:36 pm
sp_Permalink sp_Print

på den här ser du ju rätt bra hur man gör. du behöver ju bara följa till då han plockar bort framhöljet. för det är ju i den som högtalaren sitter.

Sony ericsson c905 disassembly By mecaniko - YouTube

Fear
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 439
1282195
August 5, 2012 - 10:30 pm
sp_Permalink sp_Print

Punish;1282314 wrote: på den här ser du ju rätt bra hur man gör. du behöver ju bara följa till då han plockar bort framhöljet. för det är ju i den som högtalaren sitter.

Sony ericsson c905 disassembly By mecaniko - YouTube

Japp jag har testat, och när jag skulle sätta dit en ny som jag hade beställt så först o främst hade jag köpt den som ny del men den var begagnad o det syntes då den där tätningen var sliten runt högtalaren nåt gummi det var så torrt att det fattades. och sen var det inget filter för och för det tredje så passa den inte den var inte alls lika som originalet på nåt håll den var tagen från nån annan modell. Fan vilka luriingar det var rena bedrägeriet juh och det var O five mobil service i Sthlm. Aldrig handla hos dom igen som skickar begagnade delar 🙁

Punish
Almost a full-blooded keyboard-warrior
Medlem
Forum Posts: 194
1282218
August 6, 2012 - 2:58 pm
sp_Permalink sp_Print

kolla på Ebay, där brukar jag köpa mina reservdelar , billigt och så är dom helt nya.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 517
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL