Start för smartphone-diskussioner! Idéer och förslag är välkomna|Mobiltelefoner & Surfplattor|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Start för smartphone-diskussioner! Idéer och förslag är välkomna
Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
sp_UserOfflineSmall Offline
1
May 26, 2011 - 7:20 pm
sp_Permalink sp_Print

Om det finns ideer på subforum eller vissa officiella trådar är förslag välkomna 🙂

Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 364
1265742
May 27, 2011 - 7:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Trevligt med en ny Forum del. 🙂

Kanske kunde dela upp det i Android o iOS delar ?

Aanuka
It’s a first time for everybody
Medlem
Forum Posts: 15
1265748
May 27, 2011 - 9:43 pm
sp_Permalink sp_Print

Som nämnt tidigare, dela gärna upp i Android / iOS och tro det eller ej, Windows Phone!

Snorch
Member
Medlem
Forum Posts: 8881
1265749
May 27, 2011 - 9:47 pm
sp_Permalink sp_Print

Dela inte upp något innan det är så pass hög aktivitet att det är svårt att urskilja de olika "delarna". Att dela upp forum i en massa underkategorier är ett bra sätt att snabbt döda ett forum (har hänt med många forum och kommer fortsätta hända med forum som gör så).

KeeKe
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 672
1265750
May 27, 2011 - 9:52 pm
sp_Permalink sp_Print

Snorch;1265857 wrote: Dela inte upp något innan det är så pass hög aktivitet att det är svårt att urskilja de olika "delarna". Att dela upp forum i en massa underkategorier är ett bra sätt att snabbt döda ett forum (har hänt med många forum och kommer fortsätta hända med forum som gör så).

+1

Blir irriterande när man börjar trycka sig vilse

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
1265762
May 28, 2011 - 11:39 am
sp_Permalink sp_Print

KeeKe;1265858 wrote: +1

Blir irriterande när man börjar trycka sig vilse

Kan bli lite för mycket om man delar upp det mellan Android , IOS och WP7. Däremot (möjligen) att man har en kategori primärt Smartphones som är telefoner (Diskutera HTC Desire HD, IPhone 3,4 etc) och en som är Surfplattor (Diskutera Apple IPad, Dell Streak, Samsung Galaxy Tab etc).

Dessutom kan det vara bra att diskutera olika grupper, dvs Apple, Android, WP7 i samma för att ställa dom mot varandra.

Henrik Berntsson
Admin
Forum Posts: 1817
1265845
May 29, 2011 - 7:18 pm
sp_Permalink sp_Print

tack för input, jag tror vi börjar med ett litet ödmjukt forum som hanterar allt som har med telefoner och tablets att göra som föreslagits så får vi se om det finns behov av att utöka det senare 🙂

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1265847
May 29, 2011 - 7:23 pm
sp_Permalink sp_Print

Själv tycker jag det är intressent hur gränserna telefon, webbplatta och dator börjar suddas.
Frågan är hur vi kommer använda våra saker framöver och om den där moln effekten alla snackar om verkligen kommer ta fart eller ej.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
1265855
May 29, 2011 - 9:17 pm
sp_Permalink sp_Print

Moln effekten får gärna utebli för min del.

Tycker säkerheten känns för osäker o vill därför ha mina filer lokalt där JAG har kontroll över dem och vet att ingen obehörig har tillgång till dem.

Ska man ut o resa eller är ute o reser mycket så finns det många smidiga o säkra sätt att komma åt det man behöver både i mobilen, paddan och den bärbara datorn.

/Homie

Ctrl
Varberg
Member
Medlem
Forum Posts: 10355
1265868
May 30, 2011 - 4:35 am
sp_Permalink sp_Print

Ja, lite av det jag med känner, dock har jag tanken på att det kanske blir privata moln. Dvs en egen server hemma som man kör och alla ens egna enheter utgår ifrån.

Lite som de där musikanläggningarna som finns nu och som skall stå i en central. Högtalare i alla rum och ljud som följer dig mellan rummen.

“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.”

Anton Karmehed
Admin
Forum Posts: 8376
1265875
May 30, 2011 - 7:01 am
sp_Permalink sp_Print

Jag måste erkänna att en av de största fördelarna med smartphonemarknaden i min mening är just molnlagring. Jag tror man får göra en avvägning där man bara sparar mindre "hemlig" information på molnet om man vill, eller skapar sig egna privata moln som ctrl är inne på. Men bara en sån sak som att jag kan byta mellan telefoner varje vecka utan att det är några större problem med synk av information (smartphonetestande kan verka rakt igenom glamoröst men det blir en jäkla massa hattande mellan olika telefoner). Så för mig personligen har detta varit en ren välsignelse, samt att jag alltid glömmer information som jag inte har direkt åtkomst till över nätet.
Nej jag röstar för molnet! Men med bättre säkerhet och fler valmöjligheter.

Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
1266237
June 11, 2011 - 12:50 am
sp_Permalink sp_Print

Precis det jag menar när jag skriver att det finns många o smidiga sätt att sköta det själv.
dvs att jag har all musik, filmer samt dokument och annat på min privata server som jag kan styra hur jag vill från både iPaden och min iPhone.
Det enda jag inte har lokalt är mail, kontakter samt kalender som google får ta hand om åt mig.

/Homie

Anton Karmehed
Admin
1266256
June 11, 2011 - 6:00 pm
sp_Permalink sp_Print

Ja det är ju en fördel rent säkerhetsmässigt om man har det på egen server. Tyvärr lite överkurs för de flesta misstänker jag dock. Hur ser du på iCloud då Ghost?
Det är ju en hel del grejer som redan finns på andra plattformar idag men en del nytänkande och "it just works" integrering som verkar ganska lovande. Själv är man bortskämd med Androids ypperliga sync osv vilket gör att man kan byta telefon närmast dagligen utan att knappt förlora något eller behöva göra särskilt många manuella ändringar.
Men jag vet inte om det känns 100% att köra lokal lagring av musik osv, känns som att en ren molntjänst med offline-spellistor osv hade varit mer lämpat. I alla fall för dem med större samlingar.

Ghost^[Homie]
Kommer du hit ofta?
Medlem
1266392
June 14, 2011 - 10:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har faktiskt inte läst på alls om iCloud, till största del för att det inte intresserar mig.
Har snabb lina hemma, flatrate abb på iPhonen/iPaden så jag streamar musik o film hur mkt jag vill utan problem och utan att någon lägger näsan i blöt om vad för musik/film
och vart jag fått den ifrån. 😉

/Homie

Anton Karmehed
Admin
1266402
June 15, 2011 - 6:35 am
sp_Permalink sp_Print

Då är det inget du behöver tänka på nej. 🙂
När du käkar musik och film, hur streamar du det då till dina iOS devices? Laddar ner lokalt först eller ren streaming? Och samtidigt, har du möjlighet att välja hur du vill göra?

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 640
Currently Browsing this Page:
1 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL