Blev lite intresserad av att dona med XBMC för Android nu när projektet gjorts officiellt. Tänkte att det kan vara passande med en tråd där de som testat mjukvaran kan berätta lite om kompabilitet med olika enheter och hur upplevelsen varit generellt.
Kommer nog inte hinna göra någon genomgång av det själv på ett par dagar tyvärr men om det är någon som redan gett sig på Alpha-versionen får ni gärna dela med er av era erfarenheter här!
Tänkte mig att vi skulle försöka få med mobilnamn, Android-version och XBMC-version när man skriver ett inlägg. Har man testat med lite olika videofiler osv är det ju en guldstjärna i min bok i alla fall 🙂
Ser fram emot att testa en surfplatta med XBMC som strömmar video trådlöst till TVn t.ex. Men givetvis även för att kika direkt på plattan eller telefonen.
Mer info om XBMC for Android finns i vår nyhet här.
XBMC portat till Android - Gör din telefon till ett mediacenter
Tekniknörd som gillar att träna.
April 7, 2003
Tjo.
Jag blev lyrisk när jag läste nyheten igår och ville så klart testa så fort jag kunde. Idag fick jag tag på en APK och installerade den.
Samsung Galaxy S2 med Resurrection Remix ICS 4.0.4 2.6 rom.
Har som sagt installerat APK, och det tog ungefär 15s så kördes XBMC och det där lilla RRS-flödet rullade sakta förbi. =)
Eftersom jag först och främst är intresserad utav att komma åt mina RAR-packade rellar av filmer som ligger på datorn, så gav jag mig direkt på att försöka komma åt dessa.
In på Videos, leta mig in i SMB-share, mata in användarnamn och lösen ord och sedan in i själva utdelade mappen.
Allt funkar som vanligt i XBMC och efter en minut så startade jag en dvd som är rar-packad. Flawless.
Inga ryckandes, inga hickups... nada. Allt flyter och det var inga problem med ljud eller bild. Jag ändrade subs till svenska så även det funkar som det ska. =)
Snart ska jag testa om det funkar på min Asus Transfomer.
Det där låter ju som ett riktigt bra första test McGilljam! Vart hittade du APKn och vilken version av alphan var den gjord med? Har hittat en med vad verkar vara release 7 men har inte haft tid att trycka in den ännu..
Har ett gäng olika Android-enheter att testa på, bland annat fyra olika Samsung tablets så skulle kunna göra lite snabba tester om jag bara fann tid! 😛
Hur är gränssnittet på en så liten skärm som 4,3 tum förresten? Testat något med högupplöst media? Funderar på om Exynos 4210 i GS2 fungerar lika väl som kretsen i den där stationära spelaren de utvecklat porten för. Bör ju vara en bra match. 🙂
April 7, 2003
armeabi-v7a-debug-20120714 var det som jag hittade. Eftersom utvecklarna inte vill att folk kompilerar och lägger ut på nätet tills teamet själva släpper sina apk's, så lär vi inte se så många fler cirkulera där ute.
Den funkade inte alls på min Asus Transformer. Beror nog på att det är Tegra2-chip i den skulle jag tro.
Någon högupplöst media har jag inte hunnit testa på min SGS2, men jag kommer att göra det under dagen.
Gränssnittet var inga problem att hantera. Jag fick vara lite mer precis i duttandet på skärmen när jag navigerade i listor och inmatning av text, men några svårigheter var det absolut inte.
Ska försöka få in ett script för XOT (tv bland annat SVT, TV3, 4'an och Kanal 5). Vore trevligt om det funkade som på vanliga XBMC.
Kul att det verkar funka med plugins också, själv har man inte ens hunnit installera det ännu. Får nog avvakta till Betan och lite mer tid. En riktig mansförkylning är inte att leka med.. 😛
Jo jag kan bara hålla med, även om jag faktiskt använder plattan istället för TV:n ibland för TV-serier osv i sängen. Men helt klart är den optimala lösningen att man även kan spegla bild och inte minst flerkanalsljud till TV:n också. Tyvärr lär väl det dröja ett tag innan det funkar riktigt bra.
1 Guest(s)