Futuremark planerar att lansera sin senaste version av den populära testsviten 3DMark senare i år men nu har den första publika förhandstitten publicerats. 3DMark 11 är som namnet avslöjar fokuserat kring Microsofts DirectX 11 API och 3DMark 11-motorn stödjer bland annat tessellation och skärpedjup.
Futuremark fokuserar i sin första trailer på den del av testsviten man kallar High Temple. 3DMark 11-motorn använder här de flesta tunga DirectX 11 effekter den kan åstadkomma, bland annat just tessellation, skärpedjup och volymetrisk belysning för att skapa realistiska grafikeffekter.
“The High Temple tech demo showcases the amazing real-time graphics that are possible today using readily available DirectX 11 hardware,” säger Jukka Mäkinen, Futuremarks vd, “With 3DMark 11 releasing later this year and an ever increasing number of games using DirectX 11 there is a lot to look forward to for PC gamers.”
Mer information om 3Dmark 11 och skärmdumpar går att hitta på Futuremarks hemsida. UnderBlizzCon 201 i Anaheim kommer även mjukvaruutvecklaren visa upp deras High Temple-demo för besökarna och bekräftar även att den fria versionen av mjukvaran kommer att innehålla annonsering för att täcka utvecklingskostnaderna.
Ser jäkligt bra ut. Frågan är väl mest om High Temple är så det kommer se ut.
De nämner inget om ifall detta är realtidsdemo eller rendering så det kan ju komma att se annorlunda ut som du säger. Ska bli intressant att se hur de sköter DirectX 11-effekterna också, om det är något man sätter nivåer på som i Unigine Heaven. Men med 3Dmarks fokus på överklockningstävlingar lär man ha fasta presets skulle jag tro.
Ni borde kolla upp om amd i grund och botten[b] hindrar spel utvecklingen på PC [/b]just då deras tesselation motor inte kan hantera anpassningsbar tesselation.Richard Huddy försöker mörklägga att deras 5000 samt nya 6000 serie inte är tillräcklig och gör att en spel tillverkare inte kan sätta tillräckligt med tesselation för att driva bildkvalitén i kommande spel då amd korten är för dåliga där.Huddy bränner broarna med pc spelare. att dagens spel inte kräver tesselation i en större omfattning är en sak, men kommande spel lär dröja med tesselation då amd inte gör tillräckligt med den nya generationens kort för… Läs hela »
[quote name=”flopper”]Ni borde kolla upp om amd i grund och botten[b] hindrar spel utvecklingen på PC [/b]just då deras tesselation motor inte kan hantera anpassningsbar tesselation.Richard Huddy försöker mörklägga att deras 5000 samt nya 6000 serie inte är tillräcklig och gör att en spel tillverkare inte kan sätta tillräckligt med tesselation för att driva bildkvalitén i kommande spel då amd korten är för dåliga där.Huddy bränner broarna med pc spelare. att dagens spel inte kräver tesselation i en större omfattning är en sak, men kommande spel lär dröja med tesselation då amd inte gör tillräckligt med den nya generationens kort… Läs hela »
Tror inte att AMD hindrar något. Det handlar som vanligt om vart pengarna finns och det är i konsolspel.
1 och en halv milion sålde kopior av MOH :-* .
kan förstå om de gör för konsoll också.