Som många säkert läst har det funnits en liten skara människor som haft problem med sina Gainward Ti4200. Här är vad Gainward har att säga om saken.
“Med anledning av den senaste tidens diskussioner på diverse forum angående Gainwards Ti4200 kort anser vi att en förklaring på hur de kunder som blivit drabbade med defekta kort ska gå tillväga för att få sina problem åtgärdade.
Att Gainward medvetet skulle förse marknaden med defekta kort och sedan ignorera de kunder som råkat få defekta produkter som vissa påstår är totalt fel. Faktum är att vi har varit mycket tillmötesgående åt våra kunder samt att vi i god tid informerat våra distributörer och partners angående detta problem. Tyvärr är det omöjligt att nå ut till alla slutkunder eftersom vi inte vet vilka dom är samt att felen ej uppstår omgående.
För er som köpt defekta kort är detta de sätt ni kan och bör gå tillväga för att bli hjälpta.
1: Kontakta er återförsäljare och beskriv det fel som uppstått och att ni vill ha det åtgärdat. Därefter väljer återförsäljaren om han ska ersätta er med ett nytt kort omgående eller om han ska skicka det till distributören för att få hjälp med ärendet. Detta är det tillvägagångssätt som är brukligt och gäller i stort sett alla produkter på marknaden.
2: Kontakta Gainward Nordic via support@gainward.se beskriv problemet och begär att få ett returnummer. Eftersom vi inte har ett lager i Sverige blir ni då tvungna att skicka kortet till Tyskland för att få problemet åtgärdat.
Vi på Gainward Nordic rekommenderar att välja alternativ 1 eftersom det oftast är smidigare, snabbare och framförallt billigare för er som kund. Skulle det mot förmodan uppstå några problem med den hanteringen bör ni kontakta oss på Gainward omgående och informera oss så att vi kan bistå med hjälp.
Tekniska frågar angående våra produkter ställes till support@gainward.se“
När vi är på ämnet tänkte vi passa på och slå ett slag för Gainward nyöppnade site www.gainward.se