Spelplattformen GOG har nu uppdaterat returpolicyn i deras onlinebutik för speltitlar och nu kan användare ansöka om att få återbetalning upp till 30 dagar efter inköp även om spelet i fråga har laddats ned, installerats och spelats.

Spelplattformen GOG har länge varit i framkant när det kommer till onlinebutiker för speltitlar. Plattformen erbjuder sina kopior av speltitlar helt utan kopieringsskydd och har hållit stor fokus på att sätta just spelaren först.

Nu har plattformen uppdaterat sin returpolicy när det gäller inköpta speltitlar man kanske inte riktigt fastnar för och väljer att försöka få tillbaka de kronor man lagt på produkten.

Med den uppdaterade policyn kan användare ansöka om att få pengarna tillbaka upp till 30 dagar efter att en speltitel köpts. Detta är möjligt även om spelet i fråga har laddats ned, installerats och spelats. GOG nämner ingen specifik gräns för hur länge spelet får ha spelats, något Valves plattform Steam har där ett spel inte får ha spelets i mer än två timmar om det ska lämnas tillbaka.

“Everyone at GOG believes in a ‘gamers-first’ approach. It means that every part of our store is designed with gamers in mind and your purchase safety and satisfaction come first for us. The latest update to our voluntary Refund Policy adds another piece to this customer-friendly experience. And it all sums up in one sentence: starting now, you can get a full refund up to 30 days after purchasing a product, even if you downloaded, launched, and played it. That’s it.

It’s important for us to say that this update is possible thanks to your respect for all the time and hard work put into creating the games you buy on GOG.COM and playing by the rules. We’re grateful for that and encourage you to continue to do so.”

GOG inser själva att denna nya policy kan leda till en del problem. Till exempel att användare börjar be om pengarna tillbaka för en “orimlig mängd spel”. I deras nya FAQ-sektion går företaget igenom hur man som användare går till väga för att lämna tillbaka en speltitel. Det nämns även hur systemet kommer att ses över av anställda och att enskilda förfrågningar om återbetalning kan komma att nekas. FAQ-sektionen avslutas även med “snälla utnyttja inte får tillit genom att be om en orimlig mängd återbetalningar. Var inte den personen. Ingen gillar den personen.”

Lägsta pris på Prisjakt.se (Affiliate)

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments