Testsystem
Hårdvara
|
Processor: |
Pentium 3 700@966Mhz
|
Moderkort: |
Abit BX133-RAID
|
Minne: |
256Mb Mosel (2-2-2)
|
Hårddisk: |
IBM Deskstar 75GXP 46.1Gb |
CD/DVD-rom |
Pioneer 16/40x DVD
|
Grafikkort:
|
Hercules 3D Prophet 4500 Kyro II GeForce2 GTS 32Mb DDR GeForce2 MX 32Mb SDRAM |
Mjukvara
|
Operativsystem: |
Windows Millennium
|
DirectX: |
DirectX 8.0a
|
Drivrutiner: |
Hercules 3D Prophet 4500 Kyro II – v 7.114 GeForce2 GTS – Detonator 12.90 GeForce2 MX – Detonator 12.90 |
Testprogram
|
Spel: |
Quake3: Arena v1.16n (Demo 001) Serious Sam v1.02c (Dunes demo) Unreal Tournament v4.36 (Thunder demo) |
3D demo |
3Dmark2001 Vulpine GLmark |
Eftersom Kyro II korten är riktade mot budget segmentet bland grafikkorts köparna så tyckte vi att detta system kan stämma rätt bra in på dagens budgetmaskin.
Som sagt var så fungerade inte Force Texture compression påslaget i nyare versioner av Quake3 så vi fick helt enkelt gå tillbaka till version 1.16n och det gamla hederliga demo 001. Antagligen är det något fel i de nyaste patcharna på Quake3 eftersom jag inte har märkt några som helst problem i andra spel med Force Texture compression påslaget. Problemet är vidare befodrat till Hercules och de skulle skicka det direkt till deras ingengörer för att undersöka saken. Men som sagt var, antagligen är det i Quake3 felet ligger.
3Dmark2001 och Vulpine GLmark är två testprogram som kanske inte är så bra att förknippa med Kyro II korten. Speciellt inte 3Dmark2001 som är väldigt optimerat för DirectX 8.0 och “Hardware T&L” vilket inte Kyro II korten inte är utrustade med. Så dessa resultat ska du ta med en stor nypa salt och det är ju trots allt inga spel utan bara demo. Men eftersom detta är standard testprogram kommer jag ändå ta med dem.