Speltest: Unreal Tournament
Speltest: Unreal Tournament
Från två stycken OpenGL baserade spel till ett uppbyggt kring Direct3D. Unreal Tournament är ett hederligtD3D spel som fortfarande hänger med i testlabbet och även om Unreal Tournamnet är ett väldigt processor krävande spel så ska vi nog kunna få ut lite vettiga testvärden. Det var två saker man kunde lägga märke till i Unreal Tournament och det var först och främst att varken GeForce2 MX eller GeForce2 GTS kortet kunde köra spelet i 1600×1200 upplösning. Den högsta upplösning som överhuvudtaget fanns var 1280×960 så det blev inga värden från Nvidia korten i det sista testet. Det andra som man lade märke till var att Force Texture compression inte verkade göra någon nytta överhuvudtaget. Detta var ett faktum som vi skulle få bekräftelse på lite senare.
I Unreal Tournamnet leder Kyro II från start till mål. Det ligger konstant 6-8% före GTS kortet och i 1024×768 är det drygt 60% snabbare än GeForce2 MX. Som sagt var så gick det inte att testa Nvidia korten i 1600×1200 upplösning men man ser att Kyro II lyckas hålla uppe prestandan hyffsat för att vara i så hög upplösning.