Small preview image

Media Center-datorer blir en allt vanligare företeelse i våra hem och Intel är en av dem som satsar stort på konceptet med PCn som en multimediahubb. Deras Viiv plattform är en specifikation för Media Center-datorer och en av de viktigaste funktionerna i en Media Center är onekligen TV-funktionaliteten. I dagsläget är det vanliga TV-sändningar som oftast används men när det är en dator som står för hanteringen är det dumt att inte kika närmare på InternetTV och det är precis vad Intel nu börjat intressera sig för. Tillsammans med Omnicom Media Group (OMG) kommer man börja arbeta med att ta fram mallar för olika annonseringstjänster för Internetlevererade TV-signaler.



“The effort will connect content owners and advertisers to advance how interactive, broadband-delivered advertising is best tailored to specific programming and audiences, and best presented on large screen sizes in TV-like “10 foot” viewing environments.”


Vare sig vi vill eller inte är annonsering en oundviklig del i att få TV-kanalerna att rulla och ska InternetTV kunna utvecklas ordentligt behövs vettiga verktyg och standarder för detta. Företagen hoppas kunna komma fram till de bästa annonseringslösningarna både för annonsörer och konsumenter där det bland annat alltså talas om interaktiva annonser. Läs mer om Intel och OMGs planer i deras pressmeddelande.

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments