Intervju om Microsofts DirectX 10

0

Small preview image

Microsoft arbetar för fullt på nästa version av sitt DirectX API och det talas med vördnad om DirectX 10 som ska ta ännu ett stort steg i hur våra datorer hanterar 3D-grafik. DirectX 10 är kanske mest känt för att det kommer vara bundet till Windows Vista och alltså inte dyka upp för Windows XP. Men få vet vad som gömmer sig bakom namnet och vad vi kan vänta oss av Microsofts största uppdatering av DirectX på bra länge. Hos ExtremeTech har man publicerat en intervju med två av Microsofts DirectX-ansvariga utvecklare för att försöka få en bättre bild av DirectX 10 och vad vi som konsumenter kan vänta oss av framtiden. Det är en relativt tekniskt djup intervju som dock tar upp en hel del intressanta frågor.



“The biggest thing you’ll probably see is greater complexity and more detail in the game, and that can take several forms. Better foliage, better grass, more rocks, more trees. That may seem like a minor thing, but being able to generate a lot more data makes the scene a lot richer.”


För dem som vill få lite mer kött på benen kring Microsofts nästa grafikkorts API kan man läsa hela intervjun på ExtremeTech.com.

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments