Minnestillverkaren Kingston har släppt ett pressmeddelande som talar om att man upptäckt ett tekniskt problem med sin SSD-instegsserie SSDNow V100. Tillverkaren hävdar att problemet visar sig genom hängningar i BIOS-läge och att datorn helt enkelt inte startar som den ska. Bara ett fåtal användare ska rapporterat problemet men trots detta manas alla till uppdatering.
Kingston har skickat oss information om vilka modeller av tillverkarens SSD-enheter som riskerar att påverkas samt en länk till nerladdning av en ny firmware för SSD-enheterna. Man har även gjort det möjligt för svenska kunder att ringa efter telefonsupport på 0771-422 433. Hela uttalandet finns att hitta här nedan;
Det har visat sig att det några exemplar av Kingstons flashdisk SSDNow V100, den senaste generationen av Kingstons instegs-SSD, har stött på ett tekniskt problem. Disken hänger sig i BIOS-läge och startar inte som den ska. Trots att väldigt få är drabbade vill Kingston att var och en som har en sådan här SSD ska få tillgång till och utnyttja en firmware-uppgradering som säkerställer att problem inte uppstår. Firmvaran kan laddas ned här: www.kingston.com/support/ssdnow/v100_firmware.asp
Användare av SSDNow V100 som vill ha telefonsupport är välkommen att ringa 0771 422 433.
Observera att detta bara gäller SSDNow V100, d v s diskar med något av följande produktnummer:
SV100S2/64G, SV100S2D/64G, SV100S2N/64G
SV100S2/128G, SV100S2D/128G, SV100S2N/128G
SV100S2/256G, SV100S2D/256G, SV100S2N/256GInga andra av Kingstons produkter omfattas.