Ubisofts efterlängtade stortitel The Division har äntligen släppts i skarp form, men likt många andra titlar finns det en del barnsjukdomar att reda ut. Flera spelare rapporterar att en flaskhals i början av spelet har fått spelare att bilda en virtuell kö för att komma vidare.

Medan The Division i första hand är tänkt att spelas som ensam spelare eller i mindre grupper så finns det delar av spelet som är mer i linje med ett MMO-spel, där större mängder spelare interagerar samtidigt. Det ska få spelet att kännas mer levande och socialt, men har även gett upphov till en del problem under tidiga spelmoment.CdFa7XzW4AA15PMI ett sådant moment behöver spelaren använda en bärbar dator i spelet för att komma vidare – men problemet är att det bara finns en tillgänglig dator som kan användas av en spelare åt gången, och att momentet inkluderar flera spelare vars karaktärsmodeller blockerar varandra i fysikmotorn. Resultatet blir en flaskhals där spelarna antingen får trängas och hoppas på att komma åt datorn – eller helt enkelt bilda en ordnad kö, vilket flera spelare rapporteras ha gjort.

Spelmomentet är ett av få i spelet där så många spelare vistas i samma instans samtidigt, så flaskhalsen bör vara begränsad till de första minuterna – dock får vi hoppas att Ubisoft snart kan åtgärda problemet genom att reglera mängden spelare i samma instans, lägga till fler datorer eller med andra medel göra det lättare att komma vidare. Om det inte är tänkt som en finess för att göra spelet mer verklighetstroget, det vill säga.

Lägsta pris på Prisjakt.nu

Subscribe
Notifiera vid
1 Comment
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
Johan
8 Årtal sedan

DDR i spelform!