Lost Planet 2 lanserades redan i våras för spelkonsolerna Xbox 360 samt PS3 men nu är spelet på väg till PC och det med en hel del DirectX 11-effekter i bagaget. Capcom har nu släppt ett Lost Planet 2 benchmark som ger oss möjligheten att själva testa våra system.
Capcoms förhandstitt av Lost Planet 2 har släppts i samarbete med grafikkortstillverkaren NVIDIA, något som inte är helt oväntat med tanke på Fermi-arkitekturens starka prestanda med DirectX 11-effekter.
Lost Planet 2 benchmark har som väntat mycket fokus på tessellation, men även displacement maps för vatten, bossar och karaktärer. Vågsimulering sker med hjälp av DirectCompute och testsviten som väger in på hela 955 MB omfattar två olika tester, som presenteras på följande vis.
Benchmark “A” is a small section of actual gameplay being shown over the course of different sections of the full game. This test is not conducive of a good GPU benchmark because of its random nature and is more suited as a demonstration of what gameplay in Lost Planet 2 will look like in the full game.
Benchmark “B” is designed to be a deterministic and effective GPU benchmarking tool featuring DirectX 11 elements. This benchmark is the tool that should be used for testing performance of competing DirectX 11-capable GPUs.
Förutom DirectX 11 stödjer även Lost Planet 2 NVIDIAs 3D Vision och 3D Vision Surround. Men tyvärr stödjer de nuvarande drivrutinerna inte SLI, något som dock väntas dyka upp inom kort.
Lost Planet 2 Benchmark finns att hitta på nZone.com. Dela gärna med er av era egna resultat i kommentarerna.
Den får ju testas med mitt 4850 graffe i laptopen. Hoppas det blir spelbart när det släpps sen.