Blizzards tävlingsinriktade förstapersonsskjutare Overwatch har nu implementerats med stöd för Nvidia Reflex. Nvidias egna tester från spelets testserver visar på markanta skillnader med tekniken aktiverad.
Nvidias teknik Reflex dyker nu upp i en till speltitel i form av Blizzards Overwatch. I skrivande stund finns den endast tillgänglig för den som spelar på spelets öppna testserver men enligt Nvidias hemsida ska förbättringarna den erbjuder vara rejäla.
Nvidia Reflex ska minska mängden input lag för användare genom att kombinera optimeringar hos både grafikkort och inuti de speltitlar vars utvecklare väljer att implementera tekniken. Något Nvidia hoppas ska ge användare ett övertag.
Enligt de siffror Nvidia själva har publicerat har man testat tre olika grafikkortsmodeller med Reflex inuti Overwatch. Dessa tre inkluderar Geforce RTX 1660 Super, RTX 2060 Super och RTX 3080. Här ska de två förstnämnda enheterna kunna avnjuta nästan 50 procent lägre input lag med Reflex aktiverat. Den Ampere-baserade enheten Geforce RTX 3080 gynnas inte riktigt lika mycket. Denna erbjuder dock lägst latens av de tre enheterna redan från början.
Det är värt att ha i åtanke att dessa siffror kommer från Nvidia själva och inte från oberoende tester.
Tekniken är som tidigare nämnt endast tillgänglig hos spelets öppna testserver och inte i huvudversionen av spelet. När tekniken kommer att implementeras utanför testservern återstår att se.