Efter nya och efterlängtade lanseringen av Quantum Break till både PC och Xbox One har IGN nu tagit på sig uppdraget att jämföra grafiken och vilka skillnader som finns på de båda plattformarna.
I videoklippet som laddats upp i 1080p60 visar att PC-versionen av spelet har mer detaljerade skuggor, längre renderingsavstånd samt att det med rätt komponenter kan renderas i betydligt högre framerate eller för den delen upplösning om man så vill. Andra rapporter talar om att spelet inte fungerar felfritt på PC där det både saknas stöd för SLI/Crossfire samt att prestandan verkar skala dåligt med kraftfullare hårdvara. Hur mycket som beror på själva portningen eller begränsningar i Microsofts Universal Windows Platforms hantering av spel är oklart.
Skillnader på Quantum Break Xbox One vs PC
30 FPS
900p
Lägre Anti-Aliasing
Kortare Renderingsavstånd
En aning sämre Shaders
60 FPS+
1080p eller högre
Bättre och valfria Shaders
Som vanligt med alla liknande videoklipp ser jag ingen som helst skillnad mellan versionerna. Sen om det beror på youtube låter jag vara osagt Men jag tycker nog ändå att det var ovanligt liten skillnad i det här klippet.