I samband med festiviteterna kring E3 2021 bekräftar Nvidia att speltiteln Rainbow Six Siege nu har fått DLSS-stöd. I samma veva bekräftas det även att tekniken tillsammans med raytracing ska implementeras i Doom Eternal i slutet av månaden.

Nvidias uppskalningsteknik DLSS (Deep Learning Super-Sampling) hade en något tuff start när den först lanserades. Tekniken har dock sett en rad förbättringar sedan dess och fortsätter att regelbundet implementeras i allt fler speltitlar. Nu har det blivit dags för två storspel att ta del av tekniken.

DLSS till Rainbow Six Siege

Idag (14 juni) publicerades en uppdatering till speltiteln Rainbow Six Siege som implementerar just DLSS. Tekniken kommer att finnas tillgänglig i Vulkan-versionen av spelet och ska enligt Nvidia erbjuda upp till 50 procent högre prestanda i 4K-upplösning. Nvidias pressmeddelande hävdar att detta kommer ge samtliga Geforce RTX-grafikkort möjligheten att spela med över 100 bildrutor per sekund i 4K.

Doom Eternal får raytracing och DLSS

Nvidia fortsätter med att bekräfta två nya tekniker som kommer att bli tillgängliga för Doom Eternal-spelare. Även denna speltitel kommer att få stöd för DLSS men också raytracing. För den som vill ha snyggare ljussättning när man jagar demoner i helvetet.

Nvidia delar dessvärre inte med sig av några prestandasiffror när det kommer till DLSS eller raytracing i Doom Eternal. Förhoppningsvis är det något vi får ta del av när vi börjar närma oss lanseringsdatumet för denna uppdatering som är satt till den 29 juni.

De två ovannämnda speltitlarna är inte heller de enda storspel som kommer att kunna stoltsera med DLSS-stöd inom kort. Speltitlarna Call of Duty: Warzone och Call of Duty: Black Ops Cold War kommer att få stöd för både DLSS och Nvidia Reflex när det blir dags för spelens nya säsonger att dra igång den 17 juni. Tyvärr har Nvidias pressmeddelande inga prestandasiffror som visar vad dessa speltitlar har för potentiella prestandavinster att förvänta sig.

Lägsta pris på Prisjakt.se (Affiliate)

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments