Small preview image

Efterspelet från E3-mässan i mitten av förra månaden rullar vidare och nu är det Sony som har uttalat sig om sina PlayStation 3-demos och den hårdvara som användes för att driva dem. Precis som Microsoft hävdar man att de utvecklingssystem som användes långt ifrån arbetar vid sin slutgiltiga hastighet och att prestandan för deras nästa generations spelkonsol bara kommer bli bättre. Den japanska sajten ITmedia har avslöjat att bland annat Epics Unreal Tournament 2007 demo kördes på hårdvara klockad till endast 75% av de slutgiltiga specifikationerna. 



“The Cell chip in the development kits runs at 2.4GHz, according to ITmedia, while the final chip will be at 3.2GHz; and the graphics part used for the demos wasn’t the final RSX chip, but rather a different NVIDIA GPU which may not have been optimised for the PS3’s high-speed RAMBUS memory interface.”


Vi har ingen anledning till att tvivla på Sonys uttalande som bara låter logiska. Dock ska vi tänka på att Microsoft sade sig köra sina demos på Alpha-kit med en prestanda på bara 25% av den slutgiltiga versionen. Sen är det fortfarande osäkert hur många demos som var förrenderade, något som gör hårdvaran mindre intressant.


Källa: Gamesindustry.biz

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments