S.T.A.L.K.E.R. har under det senaste året varit ett av de hetaste dragplåstren på PC-marknaden där de Ukrainska spelutvecklarna GSC Game Worlds XRAY 1.6 grafikmotor var tidigt ute med stöd för DirectX 11. Nu avslöjas det att uppföljaren S.T.A.L.K.E.R. 2 anländer 2012.
GSC Game World avslöjar inte något om den nya titelns handling men poängterar att man arbetar med en helt färsk plattform som ska göra det möjligt att släppa spelet inte bara till PC utan även Xbox 360 samt PlayStation 3.
Vi ser med spänning fram emot att höra mer om den eftertraktade titeln, inte minst vilken version av DirectX vi kan få se nyttjas när spelet väl anländer om ett och ett halvt år.
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat visade oss DirectX 11 effekter
Jag älskar de tidigare tre spelen, speciellt Chadow of chernobyl, för deras atmosfär och frihet. Jag kommer inte köpa Stalker 2 till konsol, men jag har inget emot att dom (GSC) försöker sig på multiplatform så länge inte PC-versionen blir drabbad (vilket vi inte skall sia om förrän vi spelat spelet ;)) Med lite tur kanske PC-versionen inte blir lika buggig som de tidigare delarna just för att spelet också släpps på konsoll?
Hoppas på ett maffigare slut i stil med Shadow of chernobyl än de två senaste spelen, jag vill in i sarkofagen igen =)
jag gillar också skarpt deras apokalyptiska stil. Har faktiskt bara lirat “trean” men tyckte det var en bra blandning på fps och äventyr. Tyvärr slutade jag av någon anledning innan jag klarat det, blev nog lite väl mycket samma sak i slutet om jag inte minns fel. Men ser fram emot den riktiga tvåan så man får se vad de hittar på där.
Inte minst rent tekniskt, grafikbuff som man är. 🙂
Stämmer bra att spelet kan stanna upp lite, alla tre spelen var så tyckte jag. Antar att det är till följd av att det är så pass öppet, att man själv måste välja väg nära slutet. Antingen gillar man det eller inte, men jag har full förståelse för att folk tröttnar. Själv kan jag mysa omkring i buskarna i timtal utan att egentligen ha nått mål, men det är jag det =) Det skall bli lite intressant att se hur de löser det med effekterna, xboxen har väll “bara” stöd för dx9c? Läste på ett annat forum att folk var… Läs hela »
Nä visst är det så, kan också uppskatta smygandet, det som gör mycket av spelet tillsammans med miljön. Men sen blev det bara att det rann ut i sanden, som dock de flesta spel gör för mig. Har sällan tid. 🙂Ja det är ju alltid ett problem när man ska göra en bred lansering, särskilt till så pass gamla konsoler.Tyvärr är ju STALKER lite kända för att ha en ganska ordinär “grundgrafik” men sedan stöd för de senaste DX-effekterna. Risken är ju att det bli samma stuk på tvåan, men så länge spelet är bra får man väl leva med… Läs hela »