Speltest: Civilization VI (DX11/DX12)
Den senaste instansen i Civilization VI-serien är också ett av de senaste tillskotten i Nordichardwares testsvit. Det efterlängtade strategispelet går tillbaka till rötterna efter stickspåret Beyond Earth, och förutom vidareutvecklad spelmekanik används en uppdaterad grafikmotor med stöd för DirectX 12.
| Civilization VI | |
|---|---|
| Genre | Strategi, turbaserad |
| Plattform | Windows (X86/X64) |
| Lanseringsår | 2016 |
| API | DX11 (DX12 med senare patch) |
| Utvecklare | Firaxis |
| Utgivare | 2K Games |
| Prestandatest | Inbyggt prestandatest. |
DirectX 12
DirectX 11
Civilization är ett processor-krävande spel och grafikkretsen i Alienware 13 får inte riktigt sträcka på benen i testade upplösningar. Även om marginalerna är små så presterar Alienware 13 övergripande bäst av våra testade datorer.


















