Syntetiskt prestandatest: 3DMark Fire Strike (DX11)
Futuremark 3DMark (2013) | |
Genre och lansering: |
Syntetisk benchmark |
Grafikmotor: | Egenutvecklad DirectX 11 |
Utvecklarstöd: | AMD, Nvidia och Intel har alla bidragit |
Prestandatest: | Inbyggd testfunktion: Fire Strike Standardupplösning: 3 840 x 2 160 (Ultra) Standardupplösning: 2 560 x 1 440 (Extreme) |
Betyg på metacritic: | – |
Lägstapris på prisjakt.se | – |
Ni borde lägga in även Rx 580 4GB i tabellen.
Och uppdatera med priser 🙂
Hej Caesar, vi uppdaterar med priserna så snabbt Prisjakt har listat produkterna. Angående tabellen så är det fixat nu.
Jag får inte riktigt ihop effektivitetsmätningen. Vi har ju J/frame = (J/s)/(frame/s) = (P/FPS) vilket ger att vi borde få ut FPS ur mean(P)/(J/frame) från graferna. Kollar man på 1080p-resultaten för några kort: RX 480: 250.04/9.39 ~ 26.63. RX 580 (strix): 267.71/7.31 ~ 36.62 GTX 1060: 219.36/7.2 ~ 30.47 Det ger ju att RX 580 skulle vara ca 37% snabbare än RX 480 och ca 20% snabbare än GTX 1060 i Shadow Of Mordor i 1080p. Testresultaten ni visar upp ligger ju dels en bra bit över faktor 2 i medel på FPS och visar att RX 580 är ca… Läs hela »
Hej Vesh, tack för att du poängterar det! Det är en hel del kod och variabler bakom uträkningarna och som du skriver ser något inte helt rätt ut. Tills dess att vi har bekräftat siffrorna manuellt kommer vi att plocka ner effektivitetsdiagrammen. Vi uppdaterar artikeln med en notis om det, och även när det är löst.
Lite feedback!
– Grafer med mer distinkta och tydliga färger
– Sammanställd prestanda med alla spelen i alla upplösningar
–