Test GTX970: POV-Ray

POV-Ray 3.7b41
Utvecklare: The POV-Team
Testtyp: 3D-renderingstest med raytracing.
Kommentar: Flertrådat test som renderar olika bilder med hjälp av raytracing.
Prestandatest: Flertrådat test: Pixlar per sekund, högre resultat är bättre

blender_GTX970

Subscribe
Notifiera vid
3 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments
spelgubbe
8 Årtal sedan

Men hallå, självklart blir ni inte begränsade av processorn med ett gtx 970 och 1080p i Battlefield 4. Kom igen nu. Man vill ju se processorns prestanda i spelen, och inte bara att den med stor sannolik inte spelar någon roll för den som vill hålla 60 fps.

S0urcerr0R
8 Årtal sedan

Tack för ett grymt jämförelse-test! Alltid intressant att få veta hur Xeon-plattformen står sig mot konsument-plattformarna. Slutsatsen jag drar efter denna läsning, är att det enda skälet för mig att eventuellt skaffa en Xeon-plattform skulle vara just för en workstation där felskrivningar/läsningar från minnet absolut inte får förekomma. Tex vid programmering eller tidskrävande 3D-renderingar, där man verkligen vill minimera risken för korrupta kompileringar/renderingar (eller liknande) till näst intill obefintlighet. Givetvis även för servrar eller andra datorer som måste stå på 24/7. Tack igen. 🙂 PS. Det har slinkit in lite fel i rubriksättningarna för testets olika sektioner, där “GTX970” fått… Läs hela »