Speltest: Civilization VI (DX11/DX12)

Den senaste instansen i Civilization VI-serien är också ett av de senaste tillskotten i Nordichardwares testsvit. Det efterlängtade strategispelet går tillbaka till rötterna efter stickspåret Beyond Earth, och förutom vidareutvecklad spelmekanik används en uppdaterad grafikmotor med stöd för DirectX 12.

civ_vi_large_banner

Civilization VI
GenreStrategi, turbaserad
PlattformWindows (X86/X64)
Lanseringsår2016
APIDX11 (DX12 med senare patch)
UtvecklareFiraxis
Utgivare2K Games
PrestandatestInbyggt prestandatest.

I DirectX 11 och 720p upplösning når faktiskt Matebook X Pro över 30 bildrutor per sekund. Det är inte optimalt för spelupplevelsen utan för att kunna njuta av gaming så rekommenderar vi över 60 bildrutor per sekund.

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments