Speltest: Rise of the Tomb Raider (DX11/DX12)

Rise of the Tomb Raider är den andra instansen i Tomb Raider-serien sedan Crystal Dynamics startade om varumärket med spelet med samma namn år 2013. Uppföljaren bygger vidare på många av de aspekter som gjorde föregångaren populär, dels vad gäller spelmekaniken och dels vad gäller grafikmotorn. Bland annat står avancerad simulering av hår, snö och andra partikeleffekter på menyn, samt fullt stöd för DirectX 12.

rise_of_the_tomb_raider_banner

Rise of the Tomb Raider
GenreAction, äventyr
PlattformWindows
Lanseringsår2016
APIDX11, DX12
UtvecklareCrystal Dynamics
UtgivareMicrosoft Studios
PrestandatestInbyggt prestandatest.

I 720p når Matebook X Pro med sin Nvidia MX150-krets över 30 bildrutor per sekund men det är i vår mening inte spelbart. 60 eller fler bildrutor per sekund är att rekommendera för en jämn och fin spelupplevelse.

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments