Speltest GTX970: Battlefield 4 (DX11)
Battlefield 4 | |
Genre: | Förstapersonsskjutare |
Grafikmotor: | Frostbite 3 DirectX 10, DirectX 11 stöds |
Rekommenderade systemkrav: | Windows 7 64 bit Fyrkärnigprocessor från Intel eller AMD 8 GB RAM-minne (för 64 bit) NVIDIA GTX 600-serien / AMD HD 7000-serien med 2 GB minne |
Utrymme på hårddisk: | ~ 30GB |
Utvecklarstöd: | Inget specifikt |
Kommentar: | Battlefield 4 är nästa efterlängtade förstapersonsskjutare från EA Games och svenska spelstudion DICE, som lockat spelare världen över med toppmodern grafik och förstörbara multiplayerbanor. |
Prestandatest: | Spelsekvens, FPS mäts med Fraps Bana “Singapore” |
Battlefield 4 visar i princip samma tendens som GTA V; över en viss gräns omkring fyra kärnor slutar kärnantalet vara till någon större fördel, utan istället är det frekvenser och arkitekturoptimeringar som ger mest fördel.
Så det är bara sitta kvar på sin 5820K om man bara spelar och streamar då och då?
För de ändamålen skulle jag inte rekommendera just de här modellerna, nej – har du redan en 5820K bör du klara dig utmärkt på den ett tag till 🙂 Vi hoppas dock kunna testa den mer regelrätta uppföljaren till den processorn, i7-6800K, rätt snart!