Spel: Battlefield 4 och Bioshock Infinite
Battlefield 4 | |
Genre: | Förstapersonsskjutare |
Grafikmotor: | Frostbite 3 DirectX 10, DirectX 11 stöds |
Rekommenderade systemkrav: | Windows 7 64 bit Fyrkärnigprocessor från Intel eller AMD 8 GB RAM-minne (för 64 bit) NVIDIA GTX 600-serien / AMD HD 7000-serien med 2 GB minne |
Utrymme på hårddisk: | ~ 30GB |
Utvecklarstöd: | Inget specifikt |
Kommentar: | Battlefield 4 är nästa efterlängtade förstapersonsskjutare från EA Games och svenska spelstudion DICE, som lockat spelare världen över med toppmodern grafik och förstörbara multiplayer-banor. |
Prestandatest: | Spelsekvens, FPS mäts med Fraps |
Betyg på metacritic: | 85/100 |
Lägstapris på prisjakt.se |
Prestandaskillnaderna när vi testar modulerna i spel med diskret grafik är desto mindre färgglad. De mest högfrekventa modulerna ligger i topp, men marginalen är så extremt liten, inom en enda bildruta per sekund, att vi helt enkelt konstaterar att valet av modul inte kommer påverka spelupplevelsen över huvud taget så länge spelet har utrymme nog att köras.
Bioshock Infinite | |
Genre: | Förstapersonsskjutare, action-rollspel |
Grafikmotor: | Kraftigt modifierad Unreal Engine 3 DirectX 9.0c, DirectX 11 |
Rekommenderat Systemkrav: | Windows XP / Windows Vista Fyrkärnig processor från Intel eller AMD på 2,0 GHz 2 GB RAM-minne NVIDIA GTX 400 / AMD HD 5000 med 1GB minne |
Utrymme på hårddisk: | ~17GB |
Utvecklarstöd: | AMD Gaming Evolved |
Prestandatest: | Integrerat prestandatest |
Betyg på metacritic: | 95/100 |
Lägstapris på prisjakt.se |
Förutom att Crucial Ballistix Sport på 8 gigabyte och 1 600 megahertz ligger lite längre bak än övriga 1 600-megahertzminnen kan vi konstatera att bilden är ungefär likadan i Bioshock Infinite som i Battlefield 4 – det finns inga nämnvärda prestandavinster att hämta med snabbare minnen om du spelar med diskret grafik.
Leave a Reply