Spelserien Halo återvänder till PC-plattformen i form av The Master Chief Collection. Samtliga spel i samlingen kommer inte att lanseras samtidigt, men väntan ser inte ut att bli allt för lång.
När 343 Industries tidigare denna månad bekräftade att spelserien Halo skulle återvända till PC-plattformen i form av The Master Chief Collection bekräftades det även att alla spel i samlingen inte skulle lansera på samma gång. Det första spelet som lanseras blir Halo: Reach och sedan kommer lanseringarna att ske i kronologisk ordning.
Det var dock oklart hur lång väntan mellan varje spellansering skulle bli. 343 Industries berättade inte om det var så att PC-versionerna för alla spel i samlingen arbetades på samtidigt eller om de skulle hanteras en efter en. Hade det visat sig vara det senare alternativet kunde väntan på att samlingen skulle bli komplett kunnat hålla i sig i flera år.
Däremot har spelutvecklaren i ett nyligen utskickat nyhetsbrev bekräftat att de totalt sex spel som The Master Chief Collection består av kommer att hitta sin väg till den nya plattformen under 2019.
343 Industries har tagit hjälp av två andra studios, Ruffian och Splash Damage, för att polera speltitlarna innan de landar på PC-plattformen. Bland de förbättringar som gjort ska det finnas stöd för upp till 4K-upplösning, detta inkluderar även stöd för ultrabreda upplösningar. Även stöd för 60 bildrutor per sekund samt High Dynamic Range (HDR) har implementerats i samlingen. Uppdateringar som kan ge en trevligare upplevelse för spelare som vill ge sig på de totalt 67 kampanjuppdrag och 120 multiplayer-banor som The Master Chief Collection består av.
Trots att det bekräftat att Halo: Reach kommer att bli först ut i samlingen har inget exakt lanseringsdatum för denna speltitel i dagsläget bekräftats. En positiv tanke här är att ju länge tid det tar för Reach att lanseras ju kortare uppehåll blir det mellan speltitlarna om 343 Industries ska lyckas lansera de sex spelen innan årets slut.
Fnn vad jag stör mig på den där Huawei-donnan, nu övergår jag till att fimpa all reklam i Chrome -till Firefox!
Tjena JB, tråkigt att du känner så. :/ Det är inte optimalt med animerade annonser det håller jag med om själv och det är väldigt få tillfällen vi faktiskt har det. Vi är väldigt strikta med annonser på NH och kommer så alltid att vara, inte minst i dagens mediaklimat där sajter och medier istället börjar ta betalt för content producerat av deras egna redaktioner och liknande. Vi kommer aldrig inkräkta på vår integritet på det sättet men någonstans måste vi också få det ekonomisk kugghjulet att gå ihop. Denna gången fanns det tyvärr ingen annan lösning och animeringen är… Läs hela »
Det är nog kombinationen av den rörliga giffen + ögonen som naglar sig fast…, den bilden är vald med omsorg. Men i detta fall – åtminstone vad gäller mig, så har man gått för långt med att fånga uppmärksamheten. Om berörda marknadsförare läser detta, då får de här och nu mitt besked, att denna annons får åtminstone INTE mig att bli intresserad av produkten (som är?), snarare tvärtom. Jag personligen är väldigt lättirriterad när det kommer till all reklam som sköljer över oss, ibland slår jag bakut – som nu, och då stänger jag ute det jag kan, det hjälps… Läs hela »
Så är det ju JB, alla kan inte gilla samma saker och Huawei kör dessa annonser överallt mer eller mindre. Jag tycker inte heller det är en optimal annons men kan uppskatta att, oavsett blick, lyfter fram en viktig och i mina ögon bra personlighet. De är givetvis medvetna om att inte alla kommer att gilla detta och kanske tom bli negativt inställda men man gör det ändå. Om vårt vara eller icke vara inte är mer värt än en annons som inte faller en i smaken är det beklagligt med tanke på hur mycket energi vi lägger ner och… Läs hela »
Jag återgår till Chrome – utan filter – när jag bedömer att den kampanjen är över.