Xbox 360 – Specifikationer för konsolen

0

Small preview image

Det har otaliga gånger dykt upp inofficiella specifikationer för Microsofts spelkonsol Xbox 360 men nu när konsolen äntligen är lanserad kan vi med nöje presentera de “äkta” specifikationerna som minsann inte skäms för sig. Det mesta stämmer överrens med tidigare spekulationer och läckta uppgifter. Med andra ord är det IBM som står för processorkraften och ATI för grafikkretsen. På tal om grafikkretsen är det alltså en specialdesignad variant av ATIs R520-krets som kommer lanseras inom kort för PCn. Jämfört med dagens grafikkretsar är Xbox 360 överlägsen i prestanda med 48 kombinerade pixel och vertex piplines (ATI X850 XT har 16 pixel pipelines och 6 vertex pipelines). Även om kretsarna inte arbetar på samma sätt med sina pipelines är kretsen i Xbox 360 garanterat snabbare än allt som finns ute idag. Speciellt vid applicering av kantutjämning (AA) som ser ut att bli en viktig del av spelen till Xbox 360 .



Här nedan finns de officiella specifikationerna för Xbox 360 som Microsoft själva publicerat på xbox.com.
























































Custom IBM PowerPC-based CPU




  • Three symmetrical cores running at 3.2 GHz each
  • Two hardware threads per core; six hardware threads total
  • VMX-128 vector unit per core; three total
  • 128 VMX-128 registers per hardware thread
  • 1 MB L2 cache
CPU Game Math Performance

  • 9 billion dot product operations per second
Custom ATI Graphics Processor

  • 10 MB of embedded DRAM
  • 48-way parallel floating-point dynamically scheduled shader pipelines
  • Unified shader architecture
Polygon Performance

  • 500 million triangles per second
Pixel Fill Rate

  • 16 gigasamples per second fill rate using 4x MSAA
Shader Performance

  • 48 billion shader operations per second
Memory

  • 512 MB of 700 MHz GDDR3 RAM
  • Unified memory architecture
Memory Bandwidth

  • 22.4 GB/s memory interface bus bandwidth
  • 256 GB/s memory bandwidth to EDRAM
  • 21.6 GB/s front-side bus
Overall System Floating-Point Performance

  • 1 teraflop
Storage

  • Detachable and upgradeable 20GB hard drive
  • 12x dual-layer DVD-ROM
  • Memory Unit support starting at 64 MB
I/O

  • Support for up to four wireless game controllers
  • Three USB 2.0 ports
  • Two memory unit slots
Optimized for Online

  • Instant, out-of-the-box access to Xbox Live features with broadband service, including Xbox Live Marketplace for downloadable content, gamer profile for digital identity, and voice chat to talk to friends while playing games, watching movies, or listening to music
  • Built-in Ethernet port
  • Wi-Fi ready: 802.11a, 802.11b, and 802.11g
  • Video camera ready
Digital Media Support

  • Support for DVD-Video, DVD-ROM, DVD-R/RW, DVD+R/RW, CD-DA, CD-ROM, CD-R, CD-RW, WMA CD, MP3 CD, JPEG Photo CD • Ability to stream media from portable music devices, digital cameras and Windows XP-based PCs
  • Ability to rip music to the Xbox 360 hard drive
  • Custom playlists in every game
  • Built-in Media Center Extender for Windows XP Media Center Edition 2005
  • Interactive, full-screen 3-D visualizers
High-Definition Game Support

  • All games supported at 16:9, 720p, and 1080i, anti-aliasing
  • Standard-definition and high-definition video output supported
Audio

  • Multi-channel surround sound output
  • Supports 48KHz 16-bit audio
  • 320 independent decompression channels
  • 32-bit audio processing
  • Over 256 audio channels
System Orientation

  • Stands vertically or horizontally
Customizable Face Plates

  • Interchangeable to personalize the console


På Xbox.com kan man även läsa mer om vad man kallar “höjdpunkterna” med Xbox 360. Där vi bland annat får information om konsolens hantering av din personlig profil, Xbox Live!, spel, hur konsolen arbetar med multimedia och mycket mer.


Källa: Xbox.com

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments