Speltest: Metro 2033 (DX11)
Metro 2033 | |
Genre: | Skräck/Överlevnad, Förstapersonsskjutare |
Grafikmotor: | A4, DirectX 9.0c med stöd för DirectX 11 |
Rekommenderade systemkrav: | Windows Vista / Windows 7 Fyrkärnig 3,0 GHz-processor från AMD eller Intel 2 GB RAM-minne, gärna mer En snabb hårddisk eller SSD NVIDIA GTX 470/480 eller likvärdigt från AMD DirectX 11 |
Kommentar: | En förstapersonsskjutare baserat på boken Metro 2033, av Dmitry Glukhovsky som utspelar sig i ett post-apokalyptiskt Ryssland år 2033. |
Prestandatest: | Inbyggt prestandatest |
Bilden ser något annorlunda ut i 4A Games postapokalyptiska actionspel, där HD 7970 innehar förstaplatsen bland de enkelkärniga korten i båda upplösningarna. Dessutom med god marginal både till sin konkurrent och föregångare.
TSMC har fått lite ordning på sin tillverkning så Tahiti klockar som det var tänkt från början.
har kört amds kort ett rätt bra tag men jag börjar bli sugen på att gå över till det gröna laget. Energiförbrukningen talar sitt tydliga språk