Speltest: Borderlands (DX9)
Borderlands | |
Genre: | Förstapersonsskjutare, aktion-rollspel |
Grafikmotor: | Kraftigt modifierad Unreal Engine 3, DirectX 9.0c |
Systemkrav: | Windows XP / Windows Vista Intel Core 2 Duo 2,4 GHz / AMD Athlon 64 X2 5200+ 2 GB RAM-minne NVIDIA GTX 260 / Radeon HD 3600 med 768 MB minne DirectX 9.0c |
Kommentar: | Prisbelönat science fiction, förstapersonsskjutare som än idag håller måttet även som prestandatest |
Prestandatest: | Integrerat prestandatest |
I Borderlands sker en skiftning åt det gröna hållet och GTX 680 lägger sig först i båda upplösningarna, med något smalare marginal i 2 560 x 1 440. Marginalen är ungefär lika stort mellan det nya kortet och dess föregångare.
TSMC har fått lite ordning på sin tillverkning så Tahiti klockar som det var tänkt från början.
har kört amds kort ett rätt bra tag men jag börjar bli sugen på att gå över till det gröna laget. Energiförbrukningen talar sitt tydliga språk