Speltest: Battlefield 3 (DX11)
Battlefield 3 | |
Genre: | Förstapersonsskjutare |
Grafikmotor: | Frostbite 2, DirectX 10 (DirectX 11 stöd finns) |
Rekommenderade systemkrav: | Windows 7 64-bit Fyrkärnigprocessor från Intel eller AMD 4 GB RAM-minne NVIDIA GTX 560 / Radeon HD 6950 med 1 GB minne DirectX 11 |
Kommentar: | Battlefield 3 tog marknaden med storm tillsammans med den nya grafikmotorn och skyhöga systemkrav är det en perfekt titel att testa det allra senaste med. |
Prestandatest: | Spelsekvens, FPS mäts med Fraps |
I Battlefield 3 med upplösningen 1920×1080 syns andra marginaler än i 3DMark. Med spelinställningarna på High hamnar HD 7970 GHz Edition ungefär mitt emellan HD 7970 och GTX 680. Skruvas inställningarna upp till Ultra minskar skillnaden gentemot HD 7970, medan GTX 680 presterar nästan 20% bättre.
Med högre upplösning börjar HD 7970 GHz Edition flåsa GTX 680 i nacken. NVIDIA ligger fortfarande före men skillnaden är marginell i båda detaljnivåerna i den högre upplösningen.
TSMC har fått lite ordning på sin tillverkning så Tahiti klockar som det var tänkt från början.
har kört amds kort ett rätt bra tag men jag börjar bli sugen på att gå över till det gröna laget. Energiförbrukningen talar sitt tydliga språk