DirectX9-prestanda

0

De första gängen DirectX9-spel har börjat dyka upp på marknaden nu. De första DirectX9 testerna var syntetiska (Shadermark, 3DMark03 mfl.) visade upp en bild där nVidias DX9-prestanda var ganska illa däran jämfört med ATi. Enda DX9-klass testet vi sett hittills där ATi inte varit överlägsna är Doom III å andra sidan var de testerna i grovt betastadie.

Nu har det dykt upp lite fler tester. Halo, Tomb Raider och Aquanox II. Och ska man tolka resultaten från dessa tester som en indikation av framtida prestanda ser det onekligen mörkt ut för nVidias del.

Gamers Depot har testat Tomb Raider och Halo här.

Beyond3D har tagit en titt på prestandan i Tomb Raider här.

Vad det gäller den kommande monstertiteln Half Life 2 ser det också ut som om ATi kommer kamma hema vinsten då utvecklarna insinuerat att prestandaskillnaderna kommer se ut ungefär som i Tomb Raider.

Detta trots att de flesta av de nämnda spelen faktiskt ingår i nVidias så kallade “The Way It’s Meant To Be Played”-program.

Till jul lär marknaden vara fylld av DirectX9-spel och då kommer vi få se vem som skapat den bästa grafikprocessorn av nVidia och ATi, hittills lutar det åt den sistnämnda.

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments