DriverHeaven har gjort en intervju med nVidia Derek Perez. Det talas om nForce-drivrutiner, 3DMark-optimeringar, att interagera med entusiaster osv. En hel del positiva saker kan läsas ut ur materialet som presenteras.
“[DriverHeaven] How can you see nvidias interactions with the general enthusiast community changing in the future?
[nVidia] I think youll see a couple of things. First of all weve always monitored the community and listened to what they said but very rarely have we communicated directly with them. So youll see more NV people participating in public forums answering questions and laying to rest rumors and speculation. Also youll see us sponsor more LAN parties, Gamefest, and so on. Doing tutorials, give-aways, sponsorships and more.”
Det är helt klart roligt att höra att nVidia kommer gå samma väg som ATi vad det gäller interaktion med entusiastmarknaden. En stor del av ATis goda rykte på senaste tid lär bero på deras väldigt välvilliga tekniker och PR-team som är “ute i fält” på daglig basis.
Det vore inte en riktig inertvju utan en lögn eller två heller:
“[Driverheaven] Is there any validity to the claims made by the INQ that nVidias PS2.0 part of the detonators is faulty at the minute?
[nVidia] No this is not true.”
Faktum är att nVidia drivrutiner för närvarande inte följer Pixel Shader 2.0-standarderna för några kort förutom 5900 och 5900 Ultra.
En annan fråga gäller nForce-drivrutinerna och deras ganska miserabla status. Svaret på den frågan är ganska mycket av en besvikelse dock.
Givetvis har jag hjälpt till med ett par frågor även denna gång. Den som kan gisa vilka ska få en slickepinne på posten. 🙂
Läs mer här.