En närmare titt på FarCry 1.3 patchen

0

Tidigare i veckan kunde vi ge er information om Ubisofts senaste patch för det omåttligt populära spelet FarCry. Den nya patchen, v1.3, hade en hel del nyheter och optimeringar där vi bland annat noterade fullt stöd för SM 2.0x och SM 3.0 (Shader Model).
Närmare detaljer kring den nya patchen går att hitta här.


På HardOCP har man nu publicerat en artikel där man tittat närmare på den nya patchen till FarCry och man försöker täcka den ur alla möjliga synvinklar. Det finns både ett flertal prestandatester både med NVIDIA och ATI-baserade plattformar men även bildkvalitéjämförelser.


Slutligen har man självklart undersökt stödet för HDR som vi talade mer om i vår rapportering om den nya patchen.
Vi har sett skiftande omdömen för HDR men på HardOCP ser man ut att vara mest positiva till den nya tekniken även om det finns en hel del som kan finslipas.


“At this point personally I am more excited about High Dynamic Range lighting than I am about Shader Model 3.0 in FarCry. This HDR feature is something to get excited about. It can simply make for a much more immersive and realistic gaming experience if used properly. There are some performance hurdles for HDR to make it though as it is very demanding on today’s latest and greatest hardware.”


Vill du veta mer om 1.3 FarCry patchen kan ni leta er vidare till HardOCP där hela artikeln finns tillgänglig.

Subscribe
Notifiera vid
0 Comments
äldsta
senaste flest röster
Inline Feedbacks
View all comments