May 21, 2004

Hejsan, den här tråden är skapat för alla er som vill dela med sig lite av vad ni har sett, kan rekommendera osv.
Den första filmen som jag rekommenderar i denna tråd är "School of rock" som jag såg igår kväll. Den är grymt bra. Jack Black ska tjäna lite cash och förvandlar ett gäng snobbar till hårdrockare. 8)
March 31, 2004

June 17, 2002

Gudfadern..
orka skriva om den... sök på http://www.imdb.com

May 17, 2002

Callister wrote: [quote=Krqagyzzz]glöm inte skriva vad filmerna handlar om så man slipper använda google..
Jag rekommenderar Google som startsida sen öppnar du bara nytt fönster när du behöver söka.
bra idé. Men jag vill ändå att folk skall göra som trådskapare säger och skriva lite om de filmer de postar.
December 6, 2001

Håller definitivt med om att Nyckeln till frihet är en av de bästa filmerna.
Den utspelar sig under 30- till 50-talet och handlar om en bankmannen Andy Dufresne som anklagas för att ha mördat sin otrogna hustru och hennes älskare. Han döms till livstid eller nåt liknande, och man följa honom i fängelset Shawshank och hur saker utvecklar sig där, och hur han till sist..... Ja, jag ska inte säga allting, för det här är verkligen en film man bara måste se.
En anna film som hamnar i samma klass är Contact, baserad på romanen av Carl Sagan, som handlar om hur ett SETI team, lett av Ellie Arroway (Jodie Foster) upptäcker radiosignaler från yttre rymden...
Ett måste att se helt enkelt!
En annan film som är riktigt värd att se är Mars Attacks som är en komedi om hur marsianer kommer till jorden. Grymt skoj.
2 Guest(s)