July 13, 2002

C'mon. Att röka cigarr ÄR INTE att RÖKA! Det är som sagt bara något man oftast gör vid högtidliga tillfällen... som att man dricker champange på nyår, det behöver ju inte betyda att man super (även fasten det ofta hör till :pidu:)... tyvärr är jag inte så het på cigarrer själv men prova nån etablerad tobaksaffär.
Go callister go!
March 20, 2003

Krqagyzzz wrote: [quote=Pim_]Jo jag är medveten om att man "skall" ta munbloss men blir det mindre fjolligt för det?
vad har du emot att saker och ting är fjollit? tycker du inte om fjollor?
Jag har inte sagt att jag har ngt emot ngn, det är du som lägger värderingen i ordet, inte jag. Du får fjolla runt precis hur mkt du vill.
Json_81 wrote: [quote=Pim_]Jo jag är medveten om att man "skall" ta munbloss men blir det mindre fjolligt för det?
Varför skulle det vara fjolligt?
Något som män i flera hundra år och så kommer du o påstår att det är fjolligt??
Precis, och här har du uppfinnarna.
[Image Can Not Be Found]
December 15, 2003

Eh, som van cigarrökare kanske jag ska göra ett inlägg;
• Cigarrer munblossar jag till en början, sedan låter jag ett halsbloss smeka lungorna, dricker whisky, munbloss igen etc.
• Bästa cigarren man någonsin kan få är kubanska Cohiba Esplendidos men dom är svindyra (om man överhuvudtaget kan få tag på dom) Själv har jag rökt upp ett tjugopack sådana, tog mig 15 år och då bjöd jag bort hälften, dom har rökts med andakt kan jag lova!
• Annars kan jag rekommendera Monte Cristo (också från kuba, Monte Cristo no 4 är ganska lagom , tar ca en halvtimme att röka och kostar drygt 200 spänn styck)
• Vet ni varför kubanska cigarrer är så goda? Det beror på handsvetten hos cigarrullarna när dom rullar cigarren mellan handflatan och låret, och det är bara på Kuba man fortvarande gör cigarrer för hand. Det var ett företag som upptäckte det när dom skulle undersöka varför dom inte kunde göra lika goda trots sina nya cigarrullningsmaskiner
Jag kommer ALDRIG att sluta röka cigarr, ca en gång varannan vecka, var tredje vecka plockar jag ut en cigarr ur min humidor, snoppar av den , häller upp en whisky (företrädesvis single malt islay whiskys)och avnjuter en....
March 20, 2003

MoparPower wrote: [quote=Pim_]Jo jag är medveten om att man "skall" ta munbloss men blir det mindre fjolligt för det?
Hannibal i A-team drog inga halsbloss. Tycker du att han är en fjolla. I pity the fool
Och vem av oss har en karaktär från en 80talsserie som hjälte? I despise that fool.

June 20, 2002

HerrPutte wrote: Bästa cigarren man någonsin kan få är kubanska Cohiba Esplendidos men dom är svindyra (om man överhuvudtaget kan få tag på dom)
Var inte så svårt.
http://cigarrummet.com
Finns att beställa där.
June 17, 2002

HerrPutte wrote: Fan vad bra! Tack för länken, inte så farliga priser ju, hm misstänkt låga..
Måste vara en EU-grej för Sverige hade eller fick nån strafftull pga USA's blockad av varor från Kuba.
Nej här ska beställas!
7000 för 25 cigarrer... dom du snackade om... :cy:
hade man haft cashen så skulle man nog köpt asså...
ingenting går ju som sagt upp mot en fet Cigarr o JD...

May 17, 2002

MULLVADEN wrote: [quote=HerrPutte]Fan vad bra! Tack för länken, inte så farliga priser ju, hm misstänkt låga..
Måste vara en EU-grej för Sverige hade eller fick nån strafftull pga USA's blockad av varor från Kuba.
Nej här ska beställas!
7000 för 25 cigarrer... dom du snackade om... :cy:
hade man haft cashen så skulle man nog köpt asså...
ingenting går ju som sagt upp mot en fet Cigarr o JD...
ska man köpa dem så måste man ha ett helt massa överskott på guld.
September 7, 2003

HerrPutte wrote: Eh, som van cigarrökare kanske jag ska göra ett inlägg;
• Cigarrer munblossar jag till en början, sedan låter jag ett halsbloss smeka lungorna, dricker whisky, munbloss igen etc.
• Bästa cigarren man någonsin kan få är kubanska Cohiba Esplendidos men dom är svindyra (om man överhuvudtaget kan få tag på dom) Själv har jag rökt upp ett tjugopack sådana, tog mig 15 år och då bjöd jag bort hälften, dom har rökts med andakt kan jag lova!
• Annars kan jag rekommendera Monte Cristo (också från kuba, Monte Cristo no 4 är ganska lagom , tar ca en halvtimme att röka och kostar drygt 200 spänn styck)
• Vet ni varför kubanska cigarrer är så goda? Det beror på handsvetten hos cigarrullarna när dom rullar cigarren mellan handflatan och låret, och det är bara på Kuba man fortvarande gör cigarrer för hand. Det var ett företag som upptäckte det när dom skulle undersöka varför dom inte kunde göra lika goda trots sina nya cigarrullningsmaskiner
Jag kommer ALDRIG att sluta röka cigarr, ca en gång varannan vecka, var tredje vecka plockar jag ut en cigarr ur min humidor, snoppar av den , häller upp en whisky (företrädesvis single malt islay whiskys)och avnjuter en....
äntligen ! en riktig entusiast

June 20, 2002

HerrPutte wrote: Fan vad bra! Tack för länken, inte så farliga priser ju, hm misstänkt låga..
Nej här ska beställas!
Var inte jag som hade länken.
Var någon som postade den tidigare, så jag satte mig och kollade.
Tänkte att jag skulle kolla de som du snackade om och visst fanns de.