December 8, 2003

Min kompis å ja tänkte gå på stan å fråga folk om vägen m.m.
Och vi tänkte filma det, men man kan ju inte gå runt me kameran synlig utan vi måste dölja den.
Vi har gjort detta innan med kameran invirad i jackan men det var inte så bra eftersom vissa såg det.
Undrar om det e nån som har nån ide om hur vi kan göra?
Tacksam för svar
September 7, 2003

Hej
Jag kommer ihåg en sida som sålde autentiska polisbilprylar så som olika typer av sirener och diverse speekers.... kommer någon ihåg adressen ?
BTW: vet någon nån sida som säljer saftblandare ?
Det ska användas i en film så det är rätt viktigt hur det ser ut....
EDIT: DAMMIT!! Jag har inte fått vanan tillbaka.... jag skulle stara nytt topic
June 28, 2001

festisMER wrote: [quote=Mind]vad är roligt med att fråga folk om vägen och filma det då ?
Vem sa nånting om att det skulle vara roligt..?
Miiicke wrote: haha =P roligt
Men typ gör så att det ser ut som det är en knapp på nån jacka eller så ,typ ha den i en inneficka och dra bort en knapp?
andra inlägget
June 28, 2001

Starscream wrote: Är det lagligt att filma folk så?
tror faktiskt att det är lagligt att filma folk på allmäna gator, men det finns någon gräns på hur avslöjande det får vara.
som ni förmodligen har sett på Nyheterna så filmar dom ofta fötterna på en folkfylld gata i repotage.
March 1, 2004

Mind wrote: [quote=festisMER][quote=Mind]vad är roligt med att fråga folk om vägen och filma det då ?
Vem sa nånting om att det skulle vara roligt..?
Miiicke wrote: haha =P roligt
Men typ gör så att det ser ut som det är en knapp på nån jacka eller så ,typ ha den i en inneficka och dra bort en knapp?
andra inlägget
Varför citerade du inte honom då? Om du bara skriver så tar man det som
att du citerar han som skapade tråden.
Ska jag sitta och gissa att du citerar han som skrev andra inlägget?
March 1, 2004

oxiswoofer wrote: [quote=Starscream]Är det lagligt att filma folk så?
det är lagligt att filma så om man upplyser innan, och personen godkänner det, eller att man säger efteråt, och man får ett godkännande att man får använda filmen..
Pyjamas då..? Borde inte Z-tv0 blivit ganska stämda vid detta lag, om det är som du säger?

May 17, 2002

oxiswoofer wrote: [quote=Starscream]Är det lagligt att filma folk så?
det är lagligt att filma så om man upplyser innan, och personen godkänner det, eller att man säger efteråt, och man får ett godkännande att man får använda filmen..
Hur lyckades då "ursäkta röran"-gänget sända alla sina program? Man tycker ju att någon av alla de förolämpade skulle ha vägrat.
1 Guest(s)