February 1, 2002

oxiswoofer wrote: [quote=Starscream]Är det lagligt att filma folk så?
det är lagligt att filma så om man upplyser innan, och personen godkänner det, eller att man säger efteråt, och man får ett godkännande att man får använda filmen..
Vad vore det för mening o dölja kameran om man ändå ska upplysa innan?
June 28, 2001

festisMER wrote: [quote=Mind][quote=festisMER][quote=Mind]vad är roligt med att fråga folk om vägen och filma det då ?
Vem sa nånting om att det skulle vara roligt..?
Miiicke wrote: haha =P roligt
Men typ gör så att det ser ut som det är en knapp på nån jacka eller så ,typ ha den i en inneficka och dra bort en knapp?
andra inlägget
Varför citerade du inte honom då? Om du bara skriver så tar man det som
att du citerar han som skapade tråden.
Ska jag sitta och gissa att du citerar han som skrev andra inlägget?
well, jag vet inte hur du gör men jag brukar läsa dom flesta inläggen innan jag svarar.
folk, läs vad JAG skrev om att filma folk offentligt, så är det senast jag kollade.
December 8, 2003

Json_81 wrote: 'skaffa en kamera med jättebra zoom o stå långt borta
Alltså vi skulle kunna gå att ena står å snackar å ja står en bit bort å filmar naturen å så, fast sen när dom börjar snacka kan ja ju vända kameran mot dom, men..... det e bara ett problem, ljudet. I så fall skulle man kunna köpa trådlös mick men vet inte, va ligger sånna på? Alltså små trådlösa mickar.
November 2, 2001

"Min kompis å ja tänkte gå på stan å fråga folk om vägen m.m.
Och vi tänkte filma det, men man kan ju inte gå runt me kameran synlig utan vi måste dölja den.
Vi har gjort detta innan med kameran invirad i jackan men det var inte så bra eftersom vissa såg det. "
ahahaha fråga folk om vägen sure!
Mobile2400+@2512,sapphire9800pro@xt,512ocz-el-pc3200,nf7-sv2.0,maze4cpu,maze4gpu,antec550w
July 18, 2003

Krqagyzzz wrote: [quote=oxiswoofer][quote=Starscream]Är det lagligt att filma folk så?
det är lagligt att filma så om man upplyser innan, och personen godkänner det, eller att man säger efteråt, och man får ett godkännande att man får använda filmen..
Hur lyckades då "ursäkta röran"-gänget sända alla sina program? Man tycker ju att någon av alla de förolämpade skulle ha vägrat.
Sen så blev det ju bara 4 avsnitt också, sedan så satte TV4 stopp!
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
December 8, 2003

TECH wrote: "Min kompis å ja tänkte gå på stan å fråga folk om vägen m.m.
Och vi tänkte filma det, men man kan ju inte gå runt me kameran synlig utan vi måste dölja den.
Vi har gjort detta innan med kameran invirad i jackan men det var inte så bra eftersom vissa såg det. "ahahaha fråga folk om vägen
sure!
ja vadå?