July 18, 2003

Hej
Köpte mig en bättre begagnad Sony Ericsson k700i idag, telefonen fungerar skit bra och jag är jätte nöjd. Men den är antagligen köpt tillsammans med ett Telia abonemang, så det finns telia grejer på den. Så nu undrar jag hur man gör för att få bort detta.
Kanske på fel ställe, men var ska jag annars lägga inlägget?
/MVH
blitz
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"
December 24, 2002

http://www.gsmteknik.se/
kommer säkerligen att kunna lösa detta inom kort..
EDIT: dom har fixa detta med en vodafone mobil åt en kompis tidigare..
så dom sysslar med upplåsning och programvara..

May 17, 2002

Man skall inte köpa telefoner som är knutna till något abonemnag eller till någonabonemangsleverantör, det ger alltid något problem på ett eller annat sätt. Bättre att köpa en telefon rent och sedan välja och vraka i djungeln av abonnenmangsvarianter. Bland det värsta jag vet är när leverantörerna låser vissa saker på teleofnerna. Ta tex. Vodafone som i sin VodafoneLive SE K700i har låst funktionen att ha mp3-låtar som ringsignal, även fast SE påstår att det skall gå med den telefonen. Dumt elakt och aldless, aldless världelöst.
July 18, 2003

Krqagyzzz wrote: Man skall inte köpa telefoner som är knutna till något abonemnag eller till någonabonemangsleverantör, det ger alltid något problem på ett eller annat sätt. Bättre att köpa en telefon rent och sedan välja och vraka i djungeln av abonnenmangsvarianter. Bland det värsta jag vet är när leverantörerna låser vissa saker på teleofnerna. Ta tex. Vodafone som i sin VodafoneLive SE K700i har låst funktionen att ha mp3-låtar som ringsignal, även fast SE påstår att det skall gå med den telefonen. Dumt elakt och aldless, aldless världelöst.
Min funkar allt på, men det är bara det där med att jag inte kan ta bort telia bilder och så finns det en Telia Go grej i menyn.
LianLi PC60 + TruePower 430W, Asus A8N-SLI, AMD Opteron 146 (2000@3000), 2x Corsair XMS PC3200C2 512Mb, Asus N6600GT 128 Mb PCI-E, 1 TB, 2x19" TFT
IBM Thinkpad T60
"Man slutar inte att leka för att man blir gammal, man blir gammal när man slutar att leka"

May 17, 2002

*blitz* wrote: [quote=Krqagyzzz]Man skall inte köpa telefoner som är knutna till något abonemnag eller till någonabonemangsleverantör, det ger alltid något problem på ett eller annat sätt. Bättre att köpa en telefon rent och sedan välja och vraka i djungeln av abonnenmangsvarianter. Bland det värsta jag vet är när leverantörerna låser vissa saker på teleofnerna. Ta tex. Vodafone som i sin VodafoneLive SE K700i har låst funktionen att ha mp3-låtar som ringsignal, även fast SE påstår att det skall gå med den telefonen. Dumt elakt och aldless, aldless världelöst.
Min funkar allt på, men det är bara det där med att jag inte kan ta bort telia bilder och så finns det en Telia Go grej i menyn.
mm, men du har inte vodafone heller.
July 18, 2003

Krqagyzzz wrote: [quote=*blitz*][quote=Krqagyzzz]Man skall inte köpa telefoner som är knutna till något abonemnag eller till någonabonemangsleverantör, det ger alltid något problem på ett eller annat sätt. Bättre att köpa en telefon rent och sedan välja och vraka i djungeln av abonnenmangsvarianter. Bland det värsta jag vet är när leverantörerna låser vissa saker på teleofnerna. Ta tex. Vodafone som i sin VodafoneLive SE K700i har låst funktionen att ha mp3-låtar som ringsignal, även fast SE påstår att det skall gå med den telefonen. Dumt elakt och aldless, aldless världelöst.
mm, men du har inte vodafone heller.
Nope Kör med Halebop.
IBM Thinkpad T60
1 Guest(s)