March 31, 2003

Tja... Ska skicka in mitt kort på RMA Nu e det så att jag fått en adress att skicka till (acp.nu)
Alien Computer Parts (ACP)
Box 954
751 09 Uppsala
Jag gick till posten med paketet men jag kunnde inte skicka den enligt käringen... "du måste ha fullständig adress" va ? Vill skicka den som "postpaket"
nån som skickat rma till acp.nu ?
:bok:
November 22, 2001

Kass tant.
Läskigt vad inkompetent personal som man får träffa nu när posten inte finns utan är placerad i massa affärer.
Jag skulle skicka ett paket en gång, det tog nog runt en halvtimme bara för att människan va tvungen att springa o fråga alla andra hur man gjorde varannan sekund.
August 20, 2001

adamnassjo wrote: Håller med. Frågan är om posten har sparat något på att lägga skiten i massa butiker och på mackar... För dom måste väl betala en hel del eftersom personalen inte kan syssla med sina "vanliga" uppgifter...!?!
Hörde att de skulle gå tillbaka till sina vanliga postkontor nu...
March 11, 2003

DiDi wrote: [quote=adamnassjo]Håller med. Frågan är om posten har sparat något på att lägga skiten i massa butiker och på mackar... För dom måste väl betala en hel del eftersom personalen inte kan syssla med sina "vanliga" uppgifter...!?!
Hörde att de skulle gå tillbaka till sina vanliga postkontor nu...
På tiden i så fall. Det är dax att token Dahlstens experimenterande skall rättas till. Maken till idiotiskt omorganiserande har väl knappast setts i det här landet. Skulle väl möjligtvis vara försvaret då....
August 20, 2001

denstore wrote: På tiden i så fall. Det är dax att token Dahlstens experimenterande skall rättas till. Maken till idiotiskt omorganiserande har väl knappast setts i det här landet. Skulle väl möjligtvis vara försvaret då....
Det skulle väl vara där jar jobbar, där det omorganiserats 4-5 gånger på 1½år :arg:
March 11, 2003

DiDi wrote: [quote=denstore]På tiden i så fall. Det är dax att token Dahlstens experimenterande skall rättas till. Maken till idiotiskt omorganiserande har väl knappast setts i det här landet. Skulle väl möjligtvis vara försvaret då....
Det skulle väl vara där jar jobbar, där det omorganiserats 4-5 gånger på 1½år :arg:
Jo, så fort en ekonom börjar snacka om omorganisation skall man med rätta bli orolig.....;)
April 29, 2004

Ja, jag tycker att det är bättre att behöva ta bilen till postkontoret som öppnar efter att jag börjat jobba och stänger innan jag kommer hem och trängas med 150 andra personer istället för att glida in på macken (som man promenerar till på 3 minuter) kl. 8 eller 22 vilken dag som helst och skicka eller hämta saker.
March 11, 2003

Ooklamook wrote: Ja, jag tycker att det är bättre att behöva ta bilen till postkontoret som öppnar efter att jag börjat jobba och stänger innan jag kommer hem och trängas med 150 andra personer istället för att glida in på macken (som man promenerar till på 3 minuter) kl. 8 eller 22 vilken dag som helst och skicka eller hämta saker.
Jo, och jag gillar att stå i kön i livsmedelsbutiken, bara för att handla tre paket nudlar, och ha två pensionärer som skall posta vardera 50 vykort, en invandrare som skall posta paket till familjen och en ett par ungar som skall ha femton frimärken, med olika motiv, framför mig.
Post är post, och så funkar det oftast bäst. Visst kan det vara bra att ha andra utlämningsställen också, särskilt om man bor ute i tassemarkerna, men det är bara till besvär för de flesta att plocka bort kontoren.
Att man till på köpet sade upp samarbetet med Nordbanken var direkt idiotiskt, då det var den enda banken man kunde nå fram till 18.00, och även till klockan 12 på lördagar.
April 29, 2004

Köpenudlar är inte specielt nyttigt, bara så du vet.
Men grejen är att det nya systemet har funkat skitbra för mig, visst i början var killarna lite sega men nu flyter det på bra. Detta till skillnad från mina erfarenheter från postkontor (i flera olika städer), alltid kö. Och att försöka skicka ett brev runt månadsslutet var ju rena masochismen.
Iofs så var jag förvisad att gå till posten på lördagar, eller hoppa över lunchen, vilket jag antar att andra slipper. Det kan ju ha påverkat mina erfarenheter lite negativt.
Jag är iaf glad att slippa postkontor.
March 11, 2003

Ooklamook wrote: Köpenudlar är inte specielt nyttigt, bara så du vet.
Jag vet. Palmoljan gör dem ganska onyttiga. Men de är jävligt billiga....;)
Det är klart att det har blivit förbättringar på vissa ställen, men jag skulle vilja påstå att de flesta är ganska sura på posten idag.
1 Guest(s)