July 14, 2003

Pim_ wrote: [quote=desdecado][quote=Pim_]Jag firar julen i Polen så plocka fram lilla tvålen...en trallvänlig låt.
Du vet vad som menas med det där va??
Jag skulle kunna posta hela låttexten men då hade jag nog fått ett argt pm så jag låter de som vet vad det är skratta och de andra som inte har en aning om vad jag pratar om behöver inte bry sig som vanligt.........
Tycker du det är smart att använda citaträtten att gömma sig bakom och sedan säga "Det var inte jag som sa det, utan xxxx. Jag bara citerade" ???
March 20, 2003

desdecado wrote: [quote=Pim_][quote=desdecado][quote=Pim_]Jag firar julen i Polen så plocka fram lilla tvålen...en trallvänlig låt.
Jag skulle kunna posta hela låttexten men då hade jag nog fått ett argt pm så jag låter de som vet vad det är skratta och de andra som inte har en aning om vad jag pratar om behöver inte bry sig som vanligt.........
Tycker du det är smart att använda citaträtten att gömma sig bakom och sedan säga "Det var inte jag som sa det, utan xxxx. Jag bara citerade" ???
Vad vill du komma fram till?
Om du tar illa upp för att jag skriver en rad från en av Onkel Kånkels låtar...och sen tar det på allvar så har du allvarliga problem.
April 29, 2004

Jag tycker att man ska ha lite humor, det är ju samma sak som när de säger Svensk flicka knullar bra i utlandet, allt är ju bara på skämt
För övrigt så kan jag inte komma på någon teknisk grej som har kommit från Polen som har varit sådär nydanande. Polacker har aldrig varit speciellt praktiska. Det som kommer från Polen är av teoretisk natur. Och Maria Curie-Sklodowska var en polska som råkade vara gift med en fransos vid namn Curie.
February 4, 2003

Ooklamook wrote: har aldrig varit speciellt praktiska.
Jag vet, jag vet. Jag lovade att inte skriva mer.
Lite roligt att du säger att polacker inte är praktiska, utan teoretiska.
Det handlar om att Polen kanske inte har resurserna att göra vissa "uppfinngar" rent praktiskt.
Men överlag är nog polacker mycket mer händiga / praktiska än svenskar (även om svenskar är bättre på mycket annat, och kanske kan få saker "bättre"... medans polacker vågar "chansa" och lära sig på ett annat sätt..)
Men polackker har dålig lön, därför meckar de med allt. Bilar, snickeri och eldragning. Inget fackfolk som fixar till saker där inte. Därför det är väldigt mycket "svartjobb" också på svartbyggen (ofta hos bönder) eftersom de "kan" och "gör det billigt".
Så att säga att dem inte är praktiska stämmer inte i alla överseenden. Beror på hur man menar :p
April 29, 2004

Vi pratade ju om uppfinningar, och det var ju det jag syftade på. Att de kan "fixa" är en helt annan femma.
En sak som polacker ofta har men som svenskar saknar är drivkraft, det är något som Sverige skulle må mycket bättre av. Sverige är lite för pacificerat för dess eget bästa enligt mig.
July 14, 2003

Pim_ wrote: [quote=desdecado][quote=Pim_][quote=desdecado][quote=Pim_]Jag firar julen i Polen så plocka fram lilla tvålen...en trallvänlig låt.
Vad vill du komma fram till?
Om du tar illa upp för att jag skriver en rad från en av Onkel Kånkels låtar...och sen tar det på allvar så har du allvarliga problem.
Jag tar inte alls illa upp, jag tycker bara att du är socialt osmidig som drar upp ämnen som "judetvål" bara för att topicen handlar om Polen.
March 20, 2003

desdecado wrote: Jag tar inte alls illa upp, jag tycker bara att du är socialt osmidig som drar upp ämnen som "judetvål" bara för att topicen handlar om Polen.
Jag har mest sett det som ett rim till nästa rad som är "Jag hinner med alla hålen" men man väljer ju själv hur man vill tolka olika saker.
Att sitta o tänka igenom så att allt man skriver är "politiskt korrekt" och inte kan uppfattas som stötande är inte riktigt min grej då jag tycker att ett skratt är viktigare än att ngn häxjagare möjligtvis kan hitta ngt som kan vara kränkade för ngn.
July 14, 2003

Pim_ wrote: [quote=desdecado]Jag tar inte alls illa upp, jag tycker bara att du är socialt osmidig som drar upp ämnen som "judetvål" bara för att topicen handlar om Polen.
Jag har mest sett det som ett rim till nästa rad som är "Jag hinner med alla hålen" men man väljer ju själv hur man vill tolka olika saker.
Att sitta o tänka igenom så att allt man skriver är "politiskt korrekt" och inte kan uppfattas som stötande är inte riktigt min grej då jag tycker att ett skratt är viktigare än att ngn häxjagare möjligtvis kan hitta ngt som kan vara kränkade för ngn.
Jovisst rimmar det (nödrim kanske). Det är också mycket annat, bla massor av ASCII tecken, en mening, en massa ord. En punkt på slutet tom. Det har också en innebörd för många judar. Återigen så är det inte vad du tror som spelar någon roll när du kläcker ur dig något utan hur folk uppfattar det. Världen sträcker sig längre ut än din näsa.
1 Guest(s)