March 19, 2003

Mjaha...
Åkte hem efter jobbet och stälde bilen utanför porten då jag bara tänkte gå in och fixa lite och sen åka iväg igen, men jag drog ut lite på de.
Tänkte endå att de inte var några galna p-lisor ute 12 på en fredag.
Så nu när jag gick ut så hade jag fått p-böter och p-lisan hade varit här kl 01:50.
Blev rått chockad när jag såg de.
Har ni varit med om nå liknande?
March 20, 2003

Surt....
Fick själv en 700:- när jag ställde bilen på en 15min utanför min gamla lägenhet, var trött efter jobbet och tänkte bära in matkassarna, somnade på soffan, och det värsta är att jag vaknade till runt 20snåret, tänkte att jag skulle flytta bilen men sket i det, somnade om och gick ut nästa dag med en fin lapp som de hade satt dit vid 20.30....grrrrr
Har även fått en elaking när jag ställde mig utanför en polare, ansträngde mig för att betala, o så var det städning 1 natt i vecka....givetvis den natten jag tänkte vara duktig o ställa mig på betalen istället för 2timmarsen där jag alltid annars står.......500spänn kostade den lärdomen mig....
Att idioterna inte skaffar sig riktiga jobb.....
March 19, 2003

Tydligen så är det ett dygnet runt arbeta de sysslar med.
Jag har en egen p-platts precis i närheten som jag hyr och betalar cash för den varje månad till samma företag som satte p-bötern på bilen "carpark".
Kollar man på lappen så har nissen skrivit "Har tillstånd för p-platts 14"
Då tycker man endå att de borde ha liiite översyn då man ändå pyntar till dem hela tiden.
January 11, 2003

Krqagyzzz wrote: p-lisor och trafikpoliser är lite överflödiga ibland kan man tycka
Hehe säg det den dagen nån "idiot" har parkerat så han blockar din bil... då kan jag nog tro att du skriker efter en...
Till alla er ovan som tycker ni "har rätt" och parkera var ni vill... det handlar inte ett skit om du "inte blockar för nån"... det handlar om vad som står på skyltfan...
visst kan man tillfälligt parkera och lasta in saker på en vändzon, förbud mot parkera eller 5 min parkering... men "somnar man sen" får man fantame skylla sig själv... De brukar iaf låta en vara i 10-15 min då...
Visst kan man ibland tycka det är orättvist och jobbigt, men det är så för att det inte ska likna indien eller spanien... där man typ ställer sig vf man vill och sedan kommer ingen fram. (PS. vill ni ha det så... flytta)

May 17, 2002

paddanx wrote: [quote=Krqagyzzz]p-lisor och trafikpoliser är lite överflödiga ibland kan man tycka
Hehe säg det den dagen nån "idiot" har parkerat så han blockar din bil... då kan jag nog tro att du skriker efter en...
Till alla er ovan som tycker ni "har rätt" och parkera var ni vill... det handlar inte ett skit om du "inte blockar för nån"... det handlar om vad som står på skyltfan...
visst kan man tillfälligt parkera och lasta in saker på en vändzon, förbud mot parkera eller 5 min parkering... men "somnar man sen" får man fantame skylla sig själv... De brukar iaf låta en vara i 10-15 min då...
Visst kan man ibland tycka det är orättvist och jobbigt, men det är så för att det inte ska likna indien eller spanien... där man typ ställer sig vf man vill och sedan kommer ingen fram. (PS. vill ni ha det så... flytta)
märk ordet ibland
May 19, 2003

om man vill slipa p-böter och inte kan parkera odentligt så ta å köp en cykel. det finns oftast en anlednig till att det finns skyltar. det är samma sak med lagar bara för att jag tycker att jag behöver pengar så kan jag inte råna en bank för det. det ska väll inte vara så svårt att läsa instruktioner på skyltar
September 23, 2002

äh, sluta gnäll om småsummor...
*fick 1400 igår*
En mindre fortkörning, 70 på 50-väg, bredaste 50 vägen som finns i hela stan och inga övergångställen eller dylikt. Där står dem... bättre att ta riktiga syndare vid skolor, tycker jag.
Ge sig på en stackars taxi driver som mig.
December 15, 2002

MULLVADEN wrote:
j**la HOROR!!!
De var lite väl magstarkt att kalla de stackars människor som gör ett sådant jobb ingen annan vill ha. Du tror väl ändå inte de njuter av att bråka med alla som inte kan fatta anledningen till att man ska göra rätt för sig?
Ok, jag kanske överreagerar, men gillar verkligen inte den där typen av ord. Nåja, nu ska jag inte gnälla mer på en stund.
January 28, 2003

NH|Falcon wrote: äh, sluta gnäll om småsummor...
*fick 1400 igår*
En mindre fortkörning, 70 på 50-väg, bredaste 50 vägen som finns i hela stan och inga övergångställen eller dylikt. Där står dem... bättre att ta riktiga syndare vid skolor, tycker jag.
Ge sig på en stackars taxi driver som mig.
Mindre fortkörning, bara sisådär 40% överskridning av hastighetsgränsen
4 Guest(s)