Har turen som vanligt med mig.|Page 2|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
Har turen som vanligt med mig.
MULLVADEN
Member
Medlem
Forum Posts: 4226
sp_UserOfflineSmall Offline
620583
May 15, 2004 - 11:57 am
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=MULLVADEN] j**la HOROR!!!

De var lite väl magstarkt att kalla de stackars människor som gör ett sådant jobb ingen annan vill ha. Du tror väl ändå inte de njuter av att bråka med alla som inte kan fatta anledningen till att man ska göra rätt för sig?

Ok, jag kanske överreagerar, men gillar verkligen inte den där typen av ord. Nåja, nu ska jag inte gnälla mer på en stund.

Jag såg ett program om p-lisor i London... O jo.. dom tycker det e jävligt roligt att se hur uppretade folk blir... så jag tycker iaf att jag har all rätt att kalla dom vad jag vill.. Iof parkerar man fel.. men vad vet dom om vad jag kanske gör.. jag kanske har kutat in i en lägenhet där en kompis till mig håller på att dö eller nåt.. ska jag då parkera 3 kvarter bort om jag ska in där snabbt? t ex...

Det e iaf inte som du säger.. dom tycker det e skitkul att lappa.. jag har sett dom när dom gör det här i svergie oxå.. skrattar åt bilarna o skit...

AHHHH: blir så jävla förbannad på dom...

O att parkera fel e inte lika allvarligt som fortkörning t ex.. det e fan totalt jävla ofarligt om man inte står mitt i en korsning eller så... aja..

👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿 👿

ManicBlue
Member
Medlem
Forum Posts: 2005
620627
May 15, 2004 - 12:31 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote:

Jag såg ett program om p-lisor i London... O jo.. dom tycker det e jävligt roligt att se hur uppretade folk blir... så jag tycker iaf att jag har all rätt att kalla dom vad jag vill.

Tror du på allt som du ser på tv:n, och sedan grundar din syn på världen efter detta? wink

MULLVADEN wrote:
Det e iaf inte som du säger.. dom tycker det e skitkul att lappa.. jag har sett dom när dom gör det här i svergie oxå.. skrattar åt bilarna o skit...

Hur ofta har du sett detta? Så pass ofta att du skulle kunna kalla de för en empirisk undersökning kanske? wink Jag skulle inte generalisera på de viset, men om du har ett sådan förakt till dessa personer så får de stå för dig.

MULLVADEN
Member
Medlem
620631
May 15, 2004 - 12:34 pm
sp_Permalink sp_Print

ManicBlue wrote: [quote=MULLVADEN]

Jag såg ett program om p-lisor i London... O jo.. dom tycker det e jävligt roligt att se hur uppretade folk blir... så jag tycker iaf att jag har all rätt att kalla dom vad jag vill.

Tror du på allt som du ser på tv:n, och sedan grundar din syn på världen efter detta? wink

MULLVADEN wrote:

Hur ofta har du sett detta? Så pass ofta att du skulle kunna kalla de för en empirisk undersökning kanske? wink Jag skulle inte generalisera på de viset, men om du har ett sådan förakt till dessa personer så får de stå för dig.

Ja inte har jag sett en P-lisa e grinig över sitt jobb.. dom e fan alltid glada att sätta lappar när jag ser dom iaf... Står o runkar bakom husknutarna o bara väntar på att nån ska felparkera o kutar fram o sätter en jävla lapp...
👿 👿 👿 👿

ZIre
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1776
620667
May 15, 2004 - 1:00 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=ManicBlue][quote=MULLVADEN]

MULLVADEN wrote:

Ja inte har jag sett en P-lisa e grinig över sitt jobb.. dom e fan alltid glada att sätta lappar när jag ser dom iaf... Står o runkar bakom husknutarna o bara väntar på att nån ska felparkera o kutar fram o sätter en j**la lapp...
👿 👿 👿 👿

antar att du sett dem göra det också? :hehe:

Falcon
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 901
620693
May 15, 2004 - 1:25 pm
sp_Permalink sp_Print

Dem jobbar väl på provision 🙂
Flest böter per månad får 40% av inhovat belopp.

MULLVADEN
Member
Medlem
620728
May 15, 2004 - 2:21 pm
sp_Permalink sp_Print

NH|Falcon wrote: Dem jobbar väl på provision 🙂

iaf officellt så gör dom inte det.. samma med snutar när dom ger hastighetsböter.. dom får inte heller provision.. men ger böterna med glädje... men hastigheter ska man hålla.. även om jag själv inte gör det så tycker jag det e fel att inte hålla dom...
men iaf.. inga iaf officella provisioner...=)

Krqagyzzz
Member
Medlem
Forum Posts: 7176
620782
May 15, 2004 - 3:25 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=NH|Falcon]Dem jobbar väl på provision 🙂

iaf officellt så gör dom inte det.. samma med snutar när dom ger hastighetsböter.. dom får inte heller provision.. men ger böterna med glädje... men hastigheter ska man hålla.. även om jag själv inte gör det så tycker jag det e fel att inte hålla dom...
men iaf.. inga iaf officella provisioner...=)

hmm, dina tankar går inte riktigt ihop tycker jag..

Starscream
Member
Medlem
Forum Posts: 7750
620896
May 15, 2004 - 5:56 pm
sp_Permalink sp_Print

Skulle bara gå in och hämta en sak och ställde mig åt fel håll på gatan för det va omöjligt att ställa sig på höger sida och det va nån maskin ivägen som körde 0.0001km/h så jag kunde inte vända...
Sprang upp och ner igen o då satt det en lapp på rutan.. 600:- i sjön.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
620900
May 15, 2004 - 6:05 pm
sp_Permalink sp_Print

Men de måste väll vänta en stund innan de sätter lappen?
Typ att de väntar några minuter, för på min lapp stog de att de hade kollat under 10min och sedan satt upp lappen.

MULLVADEN
Member
Medlem
621090
May 15, 2004 - 9:34 pm
sp_Permalink sp_Print

Starscream wrote: Skulle bara gå in och hämta en sak och ställde mig åt fel håll på gatan för det va omöjligt att ställa sig på höger sida och det va nån maskin ivägen som körde 0.0001km/h så jag kunde inte vända...

Du kan inte ha springit in o ut.. om det inte tog dig 7 min...

lapplisor måste nämligen vänta min 5 osyliga så att säga.. alltså bakom ett hushörn eller nåt.. o sen stå väl synligt i 2 min för att få lappa...

Json_81
Member
Medlem
Forum Posts: 7561
621131
May 15, 2004 - 10:02 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=Starscream]Skulle bara gå in och hämta en sak och ställde mig åt fel håll på gatan för det va omöjligt att ställa sig på höger sida och det va nån maskin ivägen som körde 0.0001km/h så jag kunde inte vända...

Du kan inte ha springit in o ut.. om det inte tog dig 7 min...

lapplisor måste nämligen vänta min 5 osyliga så att säga.. alltså bakom ett hushörn eller nåt.. o sen stå väl synligt i 2 min för att få lappa...

Är det sant fick min sambo böter i onödan.
Va sopning på gatan utanför o det hade vi glömt båda 2.
Men jag skulle iväg o simma o tog cykeln, kommer ut på gatan o hajjar till över att det e så lite bilar. Kommer på att det e sopning o tänker faan, nu har jag fått böter, så full fart till min bil. Ingen lapp där så jag hoppar in o ska flytta bilen. Får syn på hennes bil som stog precis framför. Så jag kör min bil runt hörnet, springer upp till lägenheten och hämtar hennes nyckel o kommer ner. Då e den lappad.
Spanade ordentligt efter p-lisor innan jag började flytta min bil och även när jag fick se hennes lapp, men på de MAX 2 minuterna som jag flyttat min bil o hämtat nyckeln hade de dykt upp från ingenstans och försvunnit igen.

Sen fick jag höra en sjuk grej av en kompis som jobbar på securitas.
En sådan där värdetransport bil (som fyller på bankomaten) stod o höll på att fylla en bankomat. Då kommer en p-lisa o lappar den.
De säger till henne, men hon skriver ut böteslappen, lämnar den o går.

BarateaU
Member
Medlem
Forum Posts: 4597
621556
May 16, 2004 - 12:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Det händer också att p-lisor lappar polis bilar som står fel placerade.

MULLVADEN
Member
Medlem
621582
May 16, 2004 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

BarateaU wrote: Det händer också att p-lisor lappar polis bilar som står fel placerade.

Polisbilar kan inte felparkera.. dom får stå vart dom vill...

Json_81
Member
Medlem
621656
May 16, 2004 - 1:58 pm
sp_Permalink sp_Print

MULLVADEN wrote: [quote=BarateaU]Det händer också att p-lisor lappar polis bilar som står fel placerade.

Säg det till p-lisorna

MULLVADEN
Member
Medlem
621658
May 16, 2004 - 2:01 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: [quote=MULLVADEN][quote=BarateaU]Det händer också att p-lisor lappar polis bilar som står fel placerade.

Säg det till p-lisorna

vaddå.. har du nånsin sett en snutbil bli lappad???

Json_81
Member
Medlem
621662
May 16, 2004 - 2:04 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag har inte sett det, men däremot hört om det.
Från samma kille som jobbar på securitas.
Tror inte han bara hittar på det.

MULLVADEN
Member
Medlem
621664
May 16, 2004 - 2:07 pm
sp_Permalink sp_Print

Json_81 wrote: Jag har inte sett det, men däremot hört om det.
Från samma kille som jobbar på securitas.
Tror inte han bara hittar på det.

Eller så har du missuppfattat på det sättet att han igentligen sa att snutarna oxå lappar...

Json_81
Member
Medlem
621752
May 16, 2004 - 4:20 pm
sp_Permalink sp_Print

nope, han berättade om att en polisbil var parkerad någonstans o blev lappad.

SerXes
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 148
621993
May 16, 2004 - 9:33 pm
sp_Permalink sp_Print

Klart polisbilar kan bli lappade. Samma sak gäller diplomatbilar osv. Vid vissa ställen brukar olika bolag lappa varandra dessutom.

På nätterna brukar det vara väldigt dumt att parkera där parkering är förbjuden då de brukar glida omkring och lappa dessa bilar enligt min erfarenhet.
Har lyckats få en hel del p-böter men använder nu primärt miljöbil så jag skall slippa 😉

Inget att gnälla över då man mycket väl vet om vad man gör.

Stefan Samuelsson
Member
Medlem
Forum Posts: 3346
622209
May 17, 2004 - 9:11 am
sp_Permalink sp_Print

Fick p-böter förra veckan, 500:-.
Trodde faktiskt inte jag parkerade fel men har kollat upp det och det gjorde jag så det är väl bara att betala.

Och idag krockade jag för övrigt så min bil är ganska tilltryckt i fronten nu.
Var vid ett vägarbete. Bilen framför mig tvärnitade för att han tyckte en av vägarbetarna var på väg ut i körbanan och hans bromsar och fäste var betydligt bättre än mina samt att jag hade ingenstans vid sidan att ta vägen så det blev hans bak.
Det fula är att hans bil fick bara en lite buckla, Audi 80, medans min bil är helt jäkla tilltryckt i fronten, Mitsubishi Lancer.
Lägger nog upp bilder senare idag.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 280
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL