March 14, 2004

AMD_RULEZ wrote: [quote=smurfen87][quote=Boomhauer]f_r_e_d_d_e: äh han e ju antingen finne eller nåt "avlägset". Då är det alltid så roligt att reta svenskar när de "förlorar(?)". Låt lillen hållas bara.
Åh där kom den kommentaren också. Synd att du ens behöver tänka "så".
För övrigt så tror jag personligen Amd_rulez är Svensk, men inte intresserad av hockey, och därmed försöker låtsas bry sig och veta något han inte ens kollat på med intresse (i princip).
Men att kalla Liv och självaste gudkillen från Jönköping / HV för skit gör man inte ostraffat... Nej- nu blir det Intel för hela slanten
Jag är INTE svensk, jag är finsk. Och jag spelar hockey själv, så du hade 2 fel av 2 möjliga...:)
Men stefan liv, alltså, kolla på honom, han ser nyvaken ut dygnet runt, och de få gångerna han får tag på en puck, vet man att han ramlat åt rätt håll.
I vilket b-lag? :bgrin:
March 23, 2003

AMD_RULEZ wrote: [quote=Boomhauer]AMD_RULEZ.. du kanske skulle ha hoppat in för Sverige när spelet började vända. Då hade vi säkert vunnit.
Inga problem. Lundkvist suger. Liv suger. Sverige har inte en bra målvakt.
Det var ju dagens skämt. Du kan knappast skylla på Lundqvist. Får man ingen hjälp så kan man inte göra mycket. Han har varit sveriges bästa spelare i VM.

June 11, 2001

Det är lite löjligt att sverige inte har bättre ledare, men det är inte bara coachen som ska bort även dommaren var ju mutad, ha 10 minuter för att krossa foppa, hade själv gett resten av matchen. Det var inte frågan on tackling eller så, det var frågan om misshandel ju!
Min dom hade jag gett ovaset vilket land det gällde.
July 13, 2002

Pim_ wrote: Att skylla uselt spel på domaren hjälper väl ingen?
Den där domarn var bra, men han gjorde (liksom i semin) ett par riktigt STORA missar(därför borde han inte få döma sådana här avgörande matcher), t.ex. att inte ta matchstraff på tacklingen mot forsberg. Det kunde ändrat matchbilden helt, hela kanadas bevakning va Forsberg hade omkullkastats och behövts göras om. Det ahde dessutom sänt ut helt andra signaler till svenska bänken som nu blev lite oroliga istället då de såg vad som kunde hände med deras storstjärna.
March 20, 2003

Elias667 wrote: [quote=Pim_]Att skylla uselt spel på domaren hjälper väl ingen?
Den där domarn var bra, men han gjorde (liksom i semin) ett par riktigt STORA missar(därför borde han inte få döma sådana här avgörande matcher), t.ex. att inte ta matchstraff på tacklingen mot forsberg. Det kunde ändrat matchbilden helt, hela kanadas bevakning va Forsberg hade omkullkastats och behövts göras om. Det ahde dessutom sänt ut helt andra signaler till svenska bänken som nu blev lite oroliga istället då de såg vad som kunde hände med deras storstjärna.
Jo, hängslet gick sönder, det är inte balett de håller på med lite smisk får man räkna med.
October 1, 2003

Pim_ wrote: [quote=Elias667][quote=Pim_]Att skylla uselt spel på domaren hjälper väl ingen?
Jo, hängslet gick sönder, det är inte balett de håller på med lite smisk får man räkna med.
ah visst, bara det att det dä kanske var lite för hård smisk
Jag är faktiskt granne med Plupp..
November 25, 2003

January 20, 2003

Man kan inte skylla på coachen eller domaren heller.
I slutändan så är det spelarna som avgör, tror inte Hardy sa något om att slappna av och att börja backa resten av matchen...
Sen till utvisningen, visst en ful tackling men han skadades ju inte.
Flera tillfällen där spelarna knappt kan stå upp eller missade nästa match osv och den som orsakade det fick 2 min eller 2+2 min(menar nu inte den här matchen utan under hela VM), Forsberg spelade typ nästa byte redan ingen skada skedd alltså så sluta gnälla över den utvisningen
February 15, 2003

Spelarna i Sverige är så inihelvete fega!!
Vi visste ju för fan redan innan matchen att dom skulle gå in och sänka Foppa. Eller var det en nyhet för er? Då har ni nog aldrig sett Kanada spela hockey förut.
Den där tacklingen var ju så jävla smart egentligen, dom svenska spelarna såg ju ut som rädda kaniner när kanadensarna kom.
November 9, 2002

AMD_RULEZ wrote:
Men stefan liv, alltså, kolla på honom, han ser nyvaken ut dygnet runt, och de få gångerna han får tag på en puck, vet man att han ramlat åt rätt håll.
Que??!!? Så du menar att det var därför han har rekordet i antal hållna nollor i SM-finalen?? Att "ramla" rätt hela 60 minuter effektivt spel i 4 av 7 matcher kallar jag hyffsat bra isf.

June 20, 2002

Nu vill jag att ni alla tittar här: https://www.nordichardware.se/.....hp?t=82100
Observera den enda rösten på Kanada.
Sen ska vi alla buga för en viss :worshipp: :worshipp: boogey :worshipp: :worshipp: som var den enda som tippade rätt.
July 22, 2003

AMD_RULEZ wrote: [quote=smurfen87][quote=Boomhauer]f_r_e_d_d_e: äh han e ju antingen finne eller nåt "avlägset". Då är det alltid så roligt att reta svenskar när de "förlorar(?)". Låt lillen hållas bara.
Åh där kom den kommentaren också. Synd att du ens behöver tänka "så".
För övrigt så tror jag personligen Amd_rulez är Svensk, men inte intresserad av hockey, och därmed försöker låtsas bry sig och veta något han inte ens kollat på med intresse (i princip).
Men att kalla Liv och självaste gudkillen från Jönköping / HV för skit gör man inte ostraffat... Nej- nu blir det Intel för hela slanten
Jag är INTE svensk, jag är finsk. Och jag spelar hockey själv, så du hade 2 fel av 2 möjliga...:)
Ganska intressant att man kan ramla rätt i 4 matcher i finalserien och på så sätt hålla nollan i alla. Visst han är inte världens smartaste person.... men att säga att han är en dålig målvakt får iaf mig att tveka på att du spelar hockey. Sen att Liv har en gansk låg lägsta nivå är iofs synd, men när han spelar på topp så är jag tveksam att det finns många målvakter som är bättre än honom. I Sverige finns det iaf inte, nu tänker säkert massa av er men Lundqvist då?
Jo visst Lundqvist är med en riktigt bra målvakt, jämnare än Liv men inte när Liv spelar på topp så är han bättre.
Angående Hardy så håller jag med det mesta som sagts. Killen må ha en blick som det går att döda folk med, men han kan inte cocha.
Sen såg jag att nån skrev att vi skulle ta in Wikegård istället. Det fick mig att skratta högt för mig själv Vad har den killen gjort för bra saker... aldrig vunnit nåt som tränare. Tog över Djurgården.. ser till så dom åker ut direkt mot frölunda i slutspelet
Vi ska inte ens prata om hans insats som expertkommentator under VM. Sista matchen han kommenterade var han iofs riktigt bra.. men de första 2 matcherna så kunde jag inte koncentrera mig på matchen så som han höll på.
November 25, 2003

Angående Lundqvist:
Kunde med lätthet blivit 6-3. Minns ni när kanadensaren fick ett friläge i tredje? Lundqvist gör någon slags John Woo-rullning över isen, och lämnar buren helt öppen. Tack och lov missade Kanada det guldläget, annars hade förnedringen varit ännu större.
May 10, 2003

Har hört att många diskuterar matchen speciellt på DC i chatterna. Nästan alla säger att Sverige är så dåliga men det tycker inte jag Silver är inte dåligt, givetvis synd att vi inte kunde vinna finalen men ändå kanada var bättre mot slutet och vann. Sen ska man inte glömma bort sverige har tagit medalj i 8/10 senaste VM (bara ett guld tyvärr) men kort sagt Sverige är bra på Is hockey och vi får fler chanser att slå kandensarna, bara att se fram emot World Cup !.
Sen ser jag att många klagar på Hardy men jag tycker han coachade bra i år var mer aktiv.
July 13, 2002

Pim_ wrote: [quote=Elias667][quote=Pim_]Att skylla uselt spel på domaren hjälper väl ingen?
Det där VAR ingen TACKLING det var MISSHANDEL! Alla som spelade hocky där visste precis vad kanadensaren var ute efter! SKADA FORSBERG! Han hade släppt pucken sedan länge. Proffsspelare vet dessutom precis vad som händer om man blir tacklad i ryggen 1m från sargen, han kunde slagit i käken i sargkanten. Det sänder vissa signaler.
2 Guest(s)