jävla canada|Page 4|Allt mellan himmel och jord|Forum|Nordichardware

Search
Forum Scope

Match

Forum Options

Minimum search word length is 3 characters - maximum search word length is 84 characters
Lost password?
The forums are currently locked and only available for read only access
sp_Feed sp_TopicIcon
jävla canada
ocz
Member
Medlem
Forum Posts: 3178
sp_UserOfflineSmall Offline
616200
May 9, 2004 - 10:04 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=smurfen87][quote=Boomhauer]f_r_e_d_d_e: äh han e ju antingen finne eller nåt "avlägset". Då är det alltid så roligt att reta svenskar när de "förlorar(?)". Låt lillen hållas bara.

Åh där kom den kommentaren också. Synd att du ens behöver tänka "så".

För övrigt så tror jag personligen Amd_rulez är Svensk, men inte intresserad av hockey, och därmed försöker låtsas bry sig och veta något han inte ens kollat på med intresse (i princip).

Men att kalla Liv och självaste gudkillen från Jönköping / HV för skit gör man inte ostraffat... Nej- nu blir det Intel för hela slanten 😛

Jag är INTE svensk, jag är finsk. Och jag spelar hockey själv, så du hade 2 fel av 2 möjliga...:)
Men stefan liv, alltså, kolla på honom, han ser nyvaken ut dygnet runt, och de få gångerna han får tag på en puck, vet man att han ramlat åt rätt håll.

I vilket b-lag? :bgrin:

Alex_88_
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 596
616209
May 9, 2004 - 10:16 pm
sp_Permalink sp_Print

Jag tyckte i alla fall att Sverige spelade jätte bra första halvan av första perioden 😀

Om man ska försöka vara lite posetiv

Hellspawn79
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 528
616222
May 9, 2004 - 10:53 pm
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=Boomhauer]AMD_RULEZ.. du kanske skulle ha hoppat in för Sverige när spelet började vända. Då hade vi säkert vunnit.

Inga problem. Lundkvist suger. Liv suger. Sverige har inte en bra målvakt.

Det var ju dagens skämt. Du kan knappast skylla på Lundqvist. Får man ingen hjälp så kan man inte göra mycket. Han har varit sveriges bästa spelare i VM.

Sebbe
Member
Medlem
Forum Posts: 5039
616230
May 9, 2004 - 11:10 pm
sp_Permalink sp_Print

Det är lite löjligt att sverige inte har bättre ledare, men det är inte bara coachen som ska bort även dommaren var ju mutad, ha 10 minuter för att krossa foppa, hade själv gett resten av matchen. Det var inte frågan on tackling eller så, det var frågan om misshandel ju!

Min dom hade jag gett ovaset vilket land det gällde.

Boomhauer
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 732
616238
May 9, 2004 - 11:28 pm
sp_Permalink sp_Print

Jo men att domaren var värdelös blev ju ganska uppenbart redan i matchen CAN-SLO. Även där till kanadas fördel. Det luktar..

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
616240
May 9, 2004 - 11:31 pm
sp_Permalink sp_Print

Att skylla uselt spel på domaren hjälper väl ingen?

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
616245
May 9, 2004 - 11:38 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: Att skylla uselt spel på domaren hjälper väl ingen?

Den där domarn var bra, men han gjorde (liksom i semin) ett par riktigt STORA missar(därför borde han inte få döma sådana här avgörande matcher), t.ex. att inte ta matchstraff på tacklingen mot forsberg. Det kunde ändrat matchbilden helt, hela kanadas bevakning va Forsberg hade omkullkastats och behövts göras om. Det ahde dessutom sänt ut helt andra signaler till svenska bänken som nu blev lite oroliga istället då de såg vad som kunde hände med deras storstjärna.

Pim_
Member
Medlem
Forum Posts: 3947
616249
May 9, 2004 - 11:48 pm
sp_Permalink sp_Print

Elias667 wrote: [quote=Pim_]Att skylla uselt spel på domaren hjälper väl ingen?

Den där domarn var bra, men han gjorde (liksom i semin) ett par riktigt STORA missar(därför borde han inte få döma sådana här avgörande matcher), t.ex. att inte ta matchstraff på tacklingen mot forsberg. Det kunde ändrat matchbilden helt, hela kanadas bevakning va Forsberg hade omkullkastats och behövts göras om. Det ahde dessutom sänt ut helt andra signaler till svenska bänken som nu blev lite oroliga istället då de såg vad som kunde hände med deras storstjärna.

Jo, hängslet gick sönder, det är inte balett de håller på med lite smisk får man räkna med.

pewe`
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 262
616250
May 9, 2004 - 11:54 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=Elias667][quote=Pim_]Att skylla uselt spel på domaren hjälper väl ingen?

Jo, hängslet gick sönder, det är inte balett de håller på med lite smisk får man räkna med.

ah visst, bara det att det dä kanske var lite för hård smisk embarassed

Jag är faktiskt granne med Plupp..

GardenGnome
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 138
616255
May 10, 2004 - 12:03 am
sp_Permalink sp_Print

Second place is the first loser.

GuuFi
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1914
616278
May 10, 2004 - 4:02 am
sp_Permalink sp_Print

Man kan inte skylla på coachen eller domaren heller.
I slutändan så är det spelarna som avgör, tror inte Hardy sa något om att slappna av och att börja backa resten av matchen...
Sen till utvisningen, visst en ful tackling men han skadades ju inte.
Flera tillfällen där spelarna knappt kan stå upp eller missade nästa match osv och den som orsakade det fick 2 min eller 2+2 min(menar nu inte den här matchen utan under hela VM), Forsberg spelade typ nästa byte redan ingen skada skedd alltså så sluta gnälla över den utvisningen 🙂

M0rbid
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 692
616322
May 10, 2004 - 7:26 am
sp_Permalink sp_Print

sluta gnälla över utvisningen, det var ju cheking from behind och totqalt livsfarligt att mosa in någon med skallen före in i sargen, då spelar det ingen roll vem som blev tacklad, svagt av dommaren att inte ta match straff säger jag bara 👿

Super-Svensson
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 649
616348
May 10, 2004 - 8:28 am
sp_Permalink sp_Print

Spelarna i Sverige är så inihelvete fega!!
Vi visste ju för fan redan innan matchen att dom skulle gå in och sänka Foppa. Eller var det en nyhet för er? Då har ni nog aldrig sett Kanada spela hockey förut.
Den där tacklingen var ju så jävla smart egentligen, dom svenska spelarna såg ju ut som rädda kaniner när kanadensarna kom.

Xuestor
Member
Medlem
Forum Posts: 2156
616352
May 10, 2004 - 8:33 am
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote:
Men stefan liv, alltså, kolla på honom, han ser nyvaken ut dygnet runt, och de få gångerna han får tag på en puck, vet man att han ramlat åt rätt håll.

Que??!!? Så du menar att det var därför han har rekordet i antal hållna nollor i SM-finalen?? Att "ramla" rätt hela 60 minuter effektivt spel i 4 av 7 matcher kallar jag hyffsat bra isf.

boogey
Member
Medlem
Forum Posts: 3901
616383
May 10, 2004 - 9:24 am
sp_Permalink sp_Print

Nu vill jag att ni alla tittar här: https://www.nordichardware.se/.....hp?t=82100

Observera den enda rösten på Kanada. 😉

Sen ska vi alla buga för en viss :worshipp: :worshipp: boogey :worshipp: :worshipp: som var den enda som tippade rätt. 😛

stormaz
Member
Medlem
Forum Posts: 3071
616385
May 10, 2004 - 9:28 am
sp_Permalink sp_Print

Det är som de säger i South Park iaf. Kanada är fan onda av naturen 🙂

smurfen-
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 419
616393
May 10, 2004 - 9:55 am
sp_Permalink sp_Print

AMD_RULEZ wrote: [quote=smurfen87][quote=Boomhauer]f_r_e_d_d_e: äh han e ju antingen finne eller nåt "avlägset". Då är det alltid så roligt att reta svenskar när de "förlorar(?)". Låt lillen hållas bara.

Åh där kom den kommentaren också. Synd att du ens behöver tänka "så".

För övrigt så tror jag personligen Amd_rulez är Svensk, men inte intresserad av hockey, och därmed försöker låtsas bry sig och veta något han inte ens kollat på med intresse (i princip).

Men att kalla Liv och självaste gudkillen från Jönköping / HV för skit gör man inte ostraffat... Nej- nu blir det Intel för hela slanten 😛

Jag är INTE svensk, jag är finsk. Och jag spelar hockey själv, så du hade 2 fel av 2 möjliga...:)

Ganska intressant att man kan ramla rätt i 4 matcher i finalserien och på så sätt hålla nollan i alla. Visst han är inte världens smartaste person.... men att säga att han är en dålig målvakt får iaf mig att tveka på att du spelar hockey. Sen att Liv har en gansk låg lägsta nivå är iofs synd, men när han spelar på topp så är jag tveksam att det finns många målvakter som är bättre än honom. I Sverige finns det iaf inte, nu tänker säkert massa av er men Lundqvist då? 😉
Jo visst Lundqvist är med en riktigt bra målvakt, jämnare än Liv men inte när Liv spelar på topp så är han bättre.

Angående Hardy så håller jag med det mesta som sagts. Killen må ha en blick som det går att döda folk med, men han kan inte cocha.
Sen såg jag att nån skrev att vi skulle ta in Wikegård istället. Det fick mig att skratta högt för mig själv 🙂 Vad har den killen gjort för bra saker... aldrig vunnit nåt som tränare. Tog över Djurgården.. ser till så dom åker ut direkt mot frölunda i slutspelet 🙂
Vi ska inte ens prata om hans insats som expertkommentator under VM. Sista matchen han kommenterade var han iofs riktigt bra.. men de första 2 matcherna så kunde jag inte koncentrera mig på matchen så som han höll på.

GardenGnome
Mina inlägg skrivs i binär kod
Medlem
Forum Posts: 138
616407
May 10, 2004 - 10:31 am
sp_Permalink sp_Print

Angående Lundqvist:

Kunde med lätthet blivit 6-3. Minns ni när kanadensaren fick ett friläge i tredje? Lundqvist gör någon slags John Woo-rullning över isen, och lämnar buren helt öppen. Tack och lov missade Kanada det guldläget, annars hade förnedringen varit ännu större.

Chris64
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1051
616548
May 10, 2004 - 12:40 pm
sp_Permalink sp_Print

Har hört att många diskuterar matchen speciellt på DC i chatterna. Nästan alla säger att Sverige är så dåliga men det tycker inte jag Silver är inte dåligt, givetvis synd att vi inte kunde vinna finalen men ändå kanada var bättre mot slutet och vann. Sen ska man inte glömma bort sverige har tagit medalj i 8/10 senaste VM (bara ett guld tyvärr) men kort sagt Sverige är bra på Is hockey och vi får fler chanser att slå kandensarna, bara att se fram emot World Cup !.

Sen ser jag att många klagar på Hardy men jag tycker han coachade bra i år var mer aktiv.

Elias667
Kommer du hit ofta?
Medlem
Forum Posts: 1999
616589
May 10, 2004 - 1:24 pm
sp_Permalink sp_Print

Pim_ wrote: [quote=Elias667][quote=Pim_]Att skylla uselt spel på domaren hjälper väl ingen?

Det där VAR ingen TACKLING det var MISSHANDEL! Alla som spelade hocky där visste precis vad kanadensaren var ute efter! SKADA FORSBERG! Han hade släppt pucken sedan länge. Proffsspelare vet dessutom precis vad som händer om man blir tacklad i ryggen 1m från sargen, han kunde slagit i käken i sargkanten. Det sänder vissa signaler.

Forum Timezone: Europe/Stockholm
Most Users Ever Online: 1030
Currently Online:
Guest(s) 290
Currently Browsing this Page:
2 Guest(s)
Top Posters:
Andreas Galistel: 16287
Jonas Klar: 15897
ilg@dd: 10810
Nyhet: 10607
Mind: 10550
Ctrl: 10355
Gueno: 9881
Guest: 9344
Snorch: 8881
Callister: 8468
Newest Members:
PetrbonFU PetrbonFU
Karine Bembry
Dolores Mcdaniels
Anibal McLeish
Francisca Alt
Alfie Everhart
Lester Huitt
Orlando Jorgensen
Mikki Lundgren
Dakota Kozlowski
Forum Stats:
Groups: 11
Forums: 59
Topics: 146630

Member Stats:
Guest Posters: 2
Members: 79425
Moderators: 0
Admins: 11
Administrators: nordicadmin, Henrik Berntsson, Anton Karmehed, Carl Holmberg, Joel Oscarsson, Mikael Linnér, Mikael Schwartz, Andreas Paulsson, Nickebjrk, Mattias Pettersson, EmxL