December 15, 2003

Krqagyzzz wrote: [quote=n0sham3]Tackar för alla svaren grabbar, men i och med att det inte rör sig om några större pengar är det värt att chansa. Om de skulle fastna i tullen så blir de väl bara konfiskerade, eller får jag / avsändaren ytterligare problem?
Jag har en känsla för att det är ungefär 0^-7% chans att du skulle kunna åka dit för några knivar i tullen, däremot om du skulle försöka skicka in lite knark så skulle det nog vara en annan femma.
Heh, för några år sen var jag utomlands och båtluffade , där träffade jag en schyss kanadensare som jag blev polare med, han fick min adress ifall han kom över till sverige och behövde en suparkompis. Ivarjefall så skickade han ett paket med kanske ett halvt kilo marijuana som present för att han tyckte jag behövde det i ett så tråkigt land som sverige var (han hade väl kollat upp sverige efter han träffat mig)
Det var stämplat av tullen etc men ändå "genomsläppts", helskumt, men jag hade öppnat paketet på posten då jag undrat vad fan det var och polishuset var inte så långt ifrån så jag gick dit direkt med skiten och förklarade mig, polisen fick paketet och senare fick jag höra att tullen hade planerat att göra tillslag mot mig efter pakethämtningen på posten

May 17, 2002

HerrPutte wrote: [quote=Krqagyzzz][quote=n0sham3]Tackar för alla svaren grabbar, men i och med att det inte rör sig om några större pengar är det värt att chansa. Om de skulle fastna i tullen så blir de väl bara konfiskerade, eller får jag / avsändaren ytterligare problem?
Jag har en känsla för att det är ungefär 0^-7% chans att du skulle kunna åka dit för några knivar i tullen, däremot om du skulle försöka skicka in lite knark så skulle det nog vara en annan femma.
Heh, för några år sen var jag utomlands och båtluffade , där träffade jag en schyss kanadensare som jag blev polare med, han fick min adress ifall han kom över till sverige och behövde en suparkompis. Ivarjefall så skickade han ett paket med kanske ett halvt kilo marijuana som present för att han tyckte jag behövde det i ett så tråkigt land som sverige var (han hade väl kollat upp sverige efter han träffat mig)
Det var stämplat av tullen etc men ändå "genomsläppts", helskumt, men jag hade öppnat paketet på posten då jag undrat vad fan det var och polishuset var inte så långt ifrån så jag gick dit direkt med skiten och förklarade mig, polisen fick paketet och senare fick jag höra att tullen hade planerat att göra tillslag mot mig efter pakethämtningen på posten
Tur att du inte var dum utan gjorde det du skulle.
June 28, 2001

Krqagyzzz wrote: [quote=HerrPutte][quote=Krqagyzzz][quote=n0sham3]Tackar för alla svaren grabbar, men i och med att det inte rör sig om några större pengar är det värt att chansa. Om de skulle fastna i tullen så blir de väl bara konfiskerade, eller får jag / avsändaren ytterligare problem?
Tur att du inte var dum utan gjorde det du skulle.
så hade jag nog inte gjort, hade gömt inehållet någonstans och låtit snuten slagit till, bortförklarat det genom att säga att jag slängt paketet Oöppnat.
klart som fan att polisen släpper igenom ett paket för att senare slå till, så gör dom alltid.
äldsta tricket i boken
December 15, 2003

Vad skulle du göra med en massa marijuana? Röka det själv och förstöra din kropp + att det är inkörsport till grövre knark? Sälja det? Jovisst man kanske kunde få några kronor för det men då medverkar man till att andra förstör sig själva och det kanske man inte vill ha på sitt samvete?
Och om nu polisen inte skulle hitta det gömda paketet så är du registrerad vid misstanke om narkotikabrott vilket gör dig till en skum person=saker som att polisen kollar igenom bilen om dom gör rutinkoll på dig när du är ute och kör etc...
Fy på dig säger jag
January 2, 2004

Varför vara dum och beställa från USA???
http://www.replikvapen.se/
April 10, 2003

kithiva wrote: Varför vara dum och beställa från USA???
![]()
http://www.replikvapen.se/
Fan vet du inte nån sida med riktiga replikor av allt från vikingavapen till 1800-tals värjor och dylik?
March 1, 2004

MULLVADEN wrote: http://www.polisen.se/inter/no.....ion=1.html
Med andra ord så e inte butterflys o sånt förbjudet.. man måste vara 21 för att ens få röra såna bara...
För importering krävs tillstånd...
Cool. Det visste jag inte..
November 9, 2002

kithiva wrote: http://www.replikvapen.se/
wohoo!!! kolla samurai 3000
fick nästan utlösning när ja såg dom... o då e inte ja särskilt svärd-fixerad
January 18, 2004

orättvisst! Bara för att vissa blir knasiga och går runt och slåss med sådanna och huggar öronen av gamla damer borde inte jag få tabu på att huga träd och leksaker på landet!
Jag ska skaffa när jag blir äldre, en såndär skitcool gentlemans stav, som har ett svärd inbyggt!... mums...
Tycker om svärd och sånt, min broder har ett "normal" svärd (de var ca 1.5 långa) hängande på sin vägg... älskar att hålla i sånna saker, yxor också...
"Sorry, just wanted to fell the power between my fingers"
March 21, 2003

Krehlmar wrote: orättvisst! Bara för att vissa blir knasiga och går runt och slåss med sådanna och huggar öronen av gamla damer borde inte jag få tabu på att huga träd och leksaker på landet!
Jag ska skaffa när jag blir äldre, en såndär skitcool gentlemans stav, som har ett svärd inbyggt!... mums...
Tycker om svärd och sånt, min broder har ett "normal" svärd (de var ca 1.5 långa) hängande på sin vägg... älskar att hålla i sånna saker, yxor också...
"Sorry, just wanted to fell the power between my fingers"
Ta bara en yxa och gå ut i skogen och gå berserk..... :bgrin:
July 27, 2004

Ur knivlagen:
...speciellt avsedda för att användas som vapen vid brott mot liv eller hälsa...
Intressant formulering.
Bajonetter och flera äldre blankvapen är ju inte avsedda att användas vid "brott mot liv eller hälsa", utan vid krigshandlingar. Dessa bör alltså inte falla under denna katergori...
Samurajsvärd är ju, till skillnad mot ninjavapen, inte avsedda för brottslig verksamhet utan för krigshandlingar.
/Olle
May 19, 2003

har lite knivar
February 11, 2003

det mesta du behöver veta om 'riktiga' svärd
http://bjorn.foxtail.nu/swords.htm
på svenska till och med...